Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.02.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Manas domas par vardarbības attainojumu masu medijos', 1.
  • Eseja 'Manas domas par vardarbības attainojumu masu medijos', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Ir miljoniem ģimeņu pasaulē, kas pēc darba atpūšas, skatoties televizoru. Katru dienu apmēram 6 stundu garumā viņi gremdējas atveidoto personāžu likteņos un dzīves situācijās. Ja viņiem aizrāda, ka ar tik ilgu skatīšanos viņi aplaupa paši savas attiecības, viņi iebilst: “Kā gan tas var ietekmēt mūsu dzīvi, ja ekrānā rāda nereālu un izdomātu filmu?”
Protams, ka jāsāk ar multfilmu, jo tieši tās bērns skatās visvairāk. Svarīgs ir arī tas, kāda ir skatīto filmu un raidījumu kvalitāte. Pētot multiplikācijas filmu scenārijus, izrādījās, ka tās satur augstāko rādītāju attiecībā uz vardarbību ainu biežumu. Te gan jāpiemin, ka runa nav viss par latviešu multfilmām, bet pārsvarā ASV ražotajām. Dati vēsta, ka slepkavību skaits, kuras bērns ir redzējis pabeidzot sākumskolu sastāda 8000. Protams, var uzsvērt, ka tas ir Amerikā, tomēr statistika liecina, ka bērni Latvijā arī televīziju skatās arvien vairāk, ilgāk un sākot no agrāka vecuma. Paradoksāls ir arī atklājums, ka bērniem veltītās multfilmas nereti ir ļoti sarežģītas gan sižetiski, gan mākslinieciski, līdz ar to bērniem grūti uztveramas un pareizi saprotamas.…

Atlants