Vērtējums:
Publicēts: 25.02.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Smagsvara un lielgabarīta kravas (baļķu) nostiprināšanas un pārvadājumu analīze', 1.
  • Konspekts 'Smagsvara un lielgabarīta kravas (baļķu) nostiprināšanas un pārvadājumu analīze', 2.
  • Konspekts 'Smagsvara un lielgabarīta kravas (baļķu) nostiprināšanas un pārvadājumu analīze', 3.
  • Konspekts 'Smagsvara un lielgabarīta kravas (baļķu) nostiprināšanas un pārvadājumu analīze', 4.
  • Konspekts 'Smagsvara un lielgabarīta kravas (baļķu) nostiprināšanas un pārvadājumu analīze', 5.
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Attēlos redzamais kravas automobilis lielākoties pārvadājumam tika sagatavots atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem un atbilst kravu izvietošanas un nostiprināšanas noteikumiem “Noteikumi par gabalkravu izvietošanu un nostiprināšanu autopārvadājumos”. Krava ir nostiprināta tā, lai autotransportlīdzekļa kustības laikā tā nevarētu izkustēties dažādu spēku iedarbībā (inerces spēks, bremzēšanas berzes spēks), jo tā ir nostiprināta atbilstoši šo noteikumu punktam 5.1 un tā apakšpunktiem, kas ir izstrādāti tieši baļķu pārvadājumu nostiprināšanai. Taču kravas drošības saites konkrētajā gadījumā netika rūpīgi pārbaudītas, jo kāda no saitēm bija sagriezusies.
Kā noteikts „Autopārvadājumu likuma” 15. punkta 5. apakšpunktā:
„Kravu autotransporta līdzeklī iekrauj, nostiprina, apsedz un nosien nosūtītājs, bet pārsegumus un nostiprinājumus noņem un kravu izkrauj saņēmējs.” Tātad jebkura neprecīzi nostirpināta pārvadājuma gadījumā, jāvēršas pie kravas nosūtītāja, jo viņš par to ir atbildīgs un pareiza kravas nostiprināšana ietilpst viņa pienākumos. Tātad arī saites sagriešanās uzskatāma par nosūtītāja kļūdu.
Lai izvairītos no šādiem gadījumiem, kravas nostiprinājumu ir nepieciešams pārbaudīt vairākkārt.

Autora komentārsAtvērt
Atlants