Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.12.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Atmiņas iedalījums', 1.
  • Konspekts 'Atmiņas iedalījums', 2.
  • Konspekts 'Atmiņas iedalījums', 3.
  • Konspekts 'Atmiņas iedalījums', 4.
  • Konspekts 'Atmiņas iedalījums', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Runa, valoda un domāšana
Runa sāk attīstīties bērnam ap viena gada vecumu. Tad parādās arī pirmie vārdi. Atšķiras uzskati krievu un rietumvalstu psihologiem. Rietumnieki uzskata, ka bērnam vārds parādās no 8 līdz 14 mēnešiem.
Sākotnēji vārdam ir ļoti augsta vispārinājuma pakāpe. Bērnam tas saistās ar to, ka viņš ar vienu vārdu apzīmē ļoti atšķirīgus, dažādus priekšmetus. Vispārinājums samazinās tad, kad bērnam parādās 10-20 vārdi.
Tad parādās pārāk liela konkrētība. Vārds ir saistīts ar ļoti noteiktu priekšmetu, piemēram, tēta mašīna – tā ir mašīna. Citas nav mašīnas.
Šāda izteikta konkrētība valodā saglabājas arī cilvēkiem, kam ir intelekta atpalicība.
Tas, ka vārds ir ļoti konkrēts, nozīmē, ka ir apgrūtināta komunikācija.
Kad bērnam rodas pieredze, uzkrājas zināšanas (ap 5-6 gadiem), bērni sāk lietot sadzīviskus vispārinājumus – ogas, dārzeņi, augļi, mēbeles, apavi u.tml.
Vārdu krājums, dialoga veidošana. …

Atlants