Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.06.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Sociālā pedagoga uzdevumi un funkcijas skolas darba organizēšanā', 1.
  • Konspekts 'Sociālā pedagoga uzdevumi un funkcijas skolas darba organizēšanā', 2.
  • Konspekts 'Sociālā pedagoga uzdevumi un funkcijas skolas darba organizēšanā', 3.
  • Konspekts 'Sociālā pedagoga uzdevumi un funkcijas skolas darba organizēšanā', 4.
  • Konspekts 'Sociālā pedagoga uzdevumi un funkcijas skolas darba organizēšanā', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Sociālā pedagoga uzdevumi un funkcijas skolas darba organizēšanā.
Savu darbību sociālais pedagogs veic šādās prakses jomās:
• jauniešu un bērnu audzināšana un izglītība;
• līdzdalība jauniešu un pieaugušo izglītībā;
• vecāku un ģimeņu izglītība;
• audzināšana bērnunamos un citās ārpus ģimenes institūcijās;
• jebkura vecuma cilvēku ar speciālām vajadzībām audzināšana, izglītība, profesionālā izglītība un veicināšana visās dzīves situācijās. [4, 67]
Strādājot minētajās jomās, sociālais pedagogs veic:
• audzināšanu;
• mācīšanu, veicināšanu, konsultēšanu;
• atbalstu;
• plānošanu;
• koordināciju;
• konfliktu risināšanu;
• vadību;
• novērtēšanu;
• jauninājumu ieviešanu.
Sociālie pedagogi veic arī sociālpedagoģisko darbību bērnu negatīvo socializācijas cēloņu un seku ierobežošanā un novērtēšanā. [1, 23]
Sociālā pedagoga darbības mērķis ir rūpēties, lai:
• tiktu ievērota cilvēka cieņa;
• audzināmajam un izglītojamajam cilvēkam pavērtos iespējas patstāvīgi un atbildīgi veidot savu dzīvi un aktīvi piedalīties sabiedrības un kultūras dzīvē;
• ģimenes, sabiedrības un kultūras radītie audzināšanas un izglītības priekšnoteikumi audzināmajam un izglītotajam cilvēkam sniegtu iespējas attīstīt un saglabāt savu identitāti un personību, kā arī radītu viņam dzīves telpu patstāvīgai un atbildīgai darbībai. [4, 66]
Lai tiktu realizēti sociālā pedagoga darbības mērķi, sociālais pedagogs savā darbībā pilda noteiktas funkcijas:
• diagnosticējošā – paredz pētīt bērna, ģimenes, jauniešu grupu sociālo problēmu cēloņus;
• profilaktiskā – lai brīdinātu un novērstu negatīvas sociālas parādības;
• palīdzība sociālo adaptācijas un sociālās rehabilitācijas procesā. [1, 24]
Ja runājam par pirmklasnieku adaptāciju skolā, tad sociālajam pedagogam izvirzās, pirmkārt, diagnosticējošā funkcija un palīdzība adaptācijas procesā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants