Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga būtība un vide', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība un vide', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība un vide', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība un vide', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība un vide', 5.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība un vide', 6.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība un vide', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Mārketinga būtība, mērķi un attīstība: mārketinga jēdziens:
Līdzīgi kā daudzas citas zinātnes disciplīnas, kuras ir piemeklējušas vislielāko attīstību tieši ar vispārējo komunikācijas tehnoloģiju uzplaukumu, mārketings ir kļuvis par upuri neskaitāmi dažādajiem definējumiem. Acīmredzami, ka katram akadēmiķim, kurš vēlās publicēt savus darbus šajā vai jebkādā citā jomā ir jācenšas būt pēc iespējas oriģinālākam, kā nu ne, ja vien cilvēks nestrādā pie enciklopēdiska veida raksta, šo rakstu ātri nosauks par plaģiātu. Un, pateicoties jaunajām informācijas un saziņas tehnoloģijām, visi šie dažādie definējumi nepaliek savā attiecīgajā ierobežotajā kolektīvā, bet gan ieplūst vispasaules zināšanu okeānā.
Kāda tad ir kopējā sakne dažādajiem mārketinga definējumiem, ap kuriem mēģina izlocīties dažādie mārketinga zinātnes akadēmiķi? Kādu definīciju izmantot? Ap kādiem elementiem apgrozās mārketinga teorija un prakse?
Savā praktiski izmantojamā būtībā marketinga teorija pēta tos līdzekļus un instrumentus, kas ļauj uzņēmumam pielāgot savu piedāvājumu, lai apmierinātu pēc iespējas lielāko pieprasījumu, taču arī šāds definējums ir pārāk virspusējs. Lai atrastu pilnīgāku ir jāaplūko mārketinga attīstību tā vēsturē.
Mārketinga kā zinātnes vēsture tiek datēta ar 20. gadsimta sākumu. Līdz šim daudzus tā elementus ieskaitīja politekonomijas zinātnē (cenas noteikšana - tirgus pieprasījuma un piedāvājuma savstarpējās attiecības), reklāmas teorijā vai arī līdz šim vienkārši nebija sistemātiski izpētītas (piemēram, klientu uzvedība, preču sadales kanāli utt.)
Sākumā marketinga zinātne balstījās uz veidu atrašanu kā pārdot pēc iespējas vairāk. Uzņēmumi centās maksimalizēt savu īstermiņa darījumu efektivitāti un nedomāja tik spēcīgi par ilgtermiņa nākotnes plāniem.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants