Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.02.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Skolvadība', 1.
  • Referāts 'Skolvadība', 2.
  • Referāts 'Skolvadība', 3.
  • Referāts 'Skolvadība', 4.
  • Referāts 'Skolvadība', 5.
  • Referāts 'Skolvadība', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Izglītības pārmaiņu procesi, to nozīme Latvijas izglītības attīstībā un loma jaunās paaudzes sagatavošanā dzīvei demokrātiskā un humānā sabiedrībā , dzīvei labklājībā, kura veidota ar pašu pūlēm, izdomu un uzņēmību.
Pārmaiņu procesa efektivitāti lielā mērā nosaka skolas vadības komandas mērķtiecīga darbība. Lai labāk vadītu pārmaiņas, vispirms jābūt izpratnei par to, kā pārmaiņas notiek, kā un kāpēc skolas darbību var veidot ievērojami efektīvāku. [šmite Skolas vadītāja darbam]
Izglītības sistēmu varam uzskatīt kā sabiedrības garīgās darbības un attīstības nepārtraukti funkcionējošu sastāvdaļu. Pārmaiņas nomaina sistēmas elementus, tos paplašina, vai tiek ieviesti absolūti jauni sistēmas elementi. [šmite]
Skolvadība ir pedagoģijas zinātnes nozare, kura pēta un pedagoģiski interpretē izglītības iestāžu vadības procesu un šajā procesā radušās administratīvās, pedagoģiskās, tiesiskās darba, ētiskās u.c. attiecības [Inne R., Gailīte I., Lūse I., Zīds O. Skolvadība. – R.:RaKa, 1996}
Skolvadības galvenie avoti – likumdošana, vadība un pārvaldes pieredze, iepriekšējais pedagoģiskais mantojums, pedagoģijas zinātnes pētījumi un rekomendācijas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants