Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.07.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Kā aizsargāt inovāciju', 1.
  • Konspekts 'Kā aizsargāt inovāciju', 2.
  • Konspekts 'Kā aizsargāt inovāciju', 3.
  • Konspekts 'Kā aizsargāt inovāciju', 4.
Darba fragmentsAizvērt

MVU arī var gūt labumu no tehnoloģiskās un komerciālās informācijas, kura pieejama patentu un preču zīmju datu bāzēs, lai uzzinātu par pēdējiem sasniegumiem tehnoloģijās, noteiktu nākotnes partnerus un uzzinātu par konkurentu aktivitātēm. Efektīva intelektuālā īpašuma vadība un tās izmantošana jaunu biznesa stratēģiju izstrādāšanā ir nopietns pārbaudījums uzņēmējiem visā pasaulē. Intelektuālā īpašuma aizsardzība palīdz:
• neļaut konkurentiem kopēt vai tieši atdarināt uzņēmuma produktus vai pakalpojumus,
• izvairīties no izšķērdīgām investīcijām pētniecībā un attīstībā, mārketingā,
• izveidot korporatīvo identitāti, izmantojot preču zīmes un zīmola stratēģiju,
• noslēgt līgumus par licencēm, komercpilnvarojumus un citus uz intelektuālā īpašuma balstītus līgumus,
• palielināt uzņēmuma tirgus vērtību,
• piesaistīt riska kapitālu un palielināt finanšu pieejamību,
• iegūt pieeju jauniem tirgiem.1
Patenti ir saistīti ar izgudrojumiem – jauni un uzlaboti produkti un procesi, kuros ietverts jauns princips vai ideja, kuru var izmantot ražošanā. Patents ir monopols, kuru valsts piešķir pirmajam jaunā izgudrojuma autoram apmaiņā pret izgudrojuma izpaušanu.
Preču zīmes ir saistītas ar marķējuma identitāti – tie var būt vārdi, zīmes vai citas iezīmes, kuru mērķis ir radīt saikni starp pircēju, precēm vai pakalpojumiem un ražotāju/piegādātāju. Preču zīme ir zīme, ar kuras palīdzību konkrētais uzņēmums iezīmē savas preces vai pakalpojumus un ar to izceļas starp citu uzņēmumu produktiem vai pakalpojumiem.
Autortiesības ir saistītas ar jauniem (oriģināliem) darbiem literatūrā, mūzikā vai mākslā. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants