Vērtējums:
Publicēts: 16.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Ārvalstu izglītības sistēmas salīdzinājumā ar Latviju', 1.
  • Referāts 'Ārvalstu izglītības sistēmas salīdzinājumā ar Latviju', 2.
  • Referāts 'Ārvalstu izglītības sistēmas salīdzinājumā ar Latviju', 3.
  • Referāts 'Ārvalstu izglītības sistēmas salīdzinājumā ar Latviju', 4.
  • Referāts 'Ārvalstu izglītības sistēmas salīdzinājumā ar Latviju', 5.
  • Referāts 'Ārvalstu izglītības sistēmas salīdzinājumā ar Latviju', 6.
  • Referāts 'Ārvalstu izglītības sistēmas salīdzinājumā ar Latviju', 7.
  • Referāts 'Ārvalstu izglītības sistēmas salīdzinājumā ar Latviju', 8.
  • Referāts 'Ārvalstu izglītības sistēmas salīdzinājumā ar Latviju', 9.
  • Referāts 'Ārvalstu izglītības sistēmas salīdzinājumā ar Latviju', 10.
  • Referāts 'Ārvalstu izglītības sistēmas salīdzinājumā ar Latviju', 11.
  • Referāts 'Ārvalstu izglītības sistēmas salīdzinājumā ar Latviju', 12.
  • Referāts 'Ārvalstu izglītības sistēmas salīdzinājumā ar Latviju', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Latvijas un ārvalstu izglītības sistēmas    4
1.1.  Latvijas izglītības sistēma    4
1.2.  Vācijas izglītības sistēma    5
1.3.  Krievijas izglītības sistēma    6
1.4.  Lielbritānijas izglītības sistēma    8
2.  Ārvalstu izglītības sistēmas salīdzinājumā ar Latviju    9
  Secinājumi un priekšlikumi    10
  Izmantotas literatūras un avotu saraksts    11
Darba fragmentsAizvērt

1.1. Latvijas izglītības sistēma

Pirmais solis, kuru bērni uzsāc izglītības ceļā ir pirmsskolas izglītība. Tas ir pamats, uz kura balstāma tālāka izglītošana. Pirmskolas izglītība – izglītības pakāpe, kurā notiek bērna personības daudzpusīga veidošanās, veselības stiprināšana, sagatavošanās pamatizglītības ieguvei.1 To iegūst ģimenē vai vienlaikus arī pirmsskolas izglītības iestādēs. Tās mērķi ir: ...attīstīt katra bērna aktivitāti, veidojot iekšēju vēlmi izzināt apkārtējo pasauli un apgūt pieaugušo radīto pieredzi2 , kā arī ...veidot “ES” apziņu, kas balstīta uz savas rīcības, darbības, jūtu, vēlmju un interešu apzināšanu, uz savu spēju izpausmi aktīvā darbībā, ievērojot vispārcilvēciskās vērtības.3 Pirmskolas izglītības uzdevumi ir: ... palīdzēt vecākiem bērna audzināšanā un izglītošanā, sniedzot zināšanas vienlaikus bērniem un vecākiem4 , kā arī ... sekmēt bērnu sagatavošanu nākamajam izglītības posmam – skolai. 5
Nākamais posms ir pamatizglītības iegūšana. Pamatizglītība – izglītības pakāpe, kurā notiek sagatavošanās izglītībai vidējā pakāpē vai profesionālajai darbībai, sabiedrības un cilvēka individuālajā dzīvē nepieciešamo pamatzināšanu un pamatprasmju apguve, vērtīborientācijas veidošanās un iesaiste sabiedrības dzīvē.6 To uzsāk tajā gadā, kurā izglītojamajam aprit 7 gadi. Protams, pastāv izņemumi, kad mācības skolā sāk vēlāk. Taču Izglītības likuma I nodaļas 4. pants noteic robežas, ka ...obligāta ir pamatizglītības iegūšana vai pamatizglītības iegūšanas turpināšana līdz 18 gadu vecuma sasniegšanai.7

1.2. Vācijas izglītības sistēma

Aprakstot Vācijas izglītības sistēmu, vispirms jāmin tas, ka Vācijā ir federāla valsts sistēma, tas nozīmē, ka arī izglītībā ir savas īpatnības. Par izglītības sistēmu neatbild federatīvā republika, bet individuālas federatīvās valsts. No tā izriet, ka šajā valstī nepastāv vienotas izglītības sistēmas. Taču Vācijā pastāv izglītības klasiskā trīs pakāpju struktūra, ... kas sastāv no sākuma, vidējās un augstākās skolas.15 Šo izglītības sistēmu īsteno gan valsts, gan privātās izglītības iestādes. Vācijas valsts garantē obligāto vidējo izglītību. Tāpēc mācības valsts sākumskolās un vidusskolās ir bez maksas.16 Arī mācības universitātēs pārsvarā ir bez maksas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants