Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.09.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 1.
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 2.
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 3.
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 4.
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 5.
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Sadales kanāla līmenis ir ikviens jebkura veida starpnieks, kas izpilda jebkuru darbu preču kustībā, kā arī tās īpašumu tiesību nodošanu galējam patērētājam. Pamatā kanāla lielums ir atkarīgs no tajā esošiem starppersonu līmeņiem:
Nulles līmeņa kanāls (tiešā mārketinga kanāls)- ietver ražotāju, kas pārdod tieši gala klientam, izmantojot: internetu; pārdošanu pie pircēja mājās; pārdošanu, demonstrējot produktu klientu grupai mājās; pasūtījumus pa pastu; telemārketingu; pārdošanu televīzijā u.c. metodes.
Viena līmeņa kanāls- ietver vienu pārdošanas starpnieku. Tirgotājs, kas pārdod preces mazumtirdzniecībā.
Divu līmeņu kanāls- ietver divus starpniekus. Par tādiem starpniekiem kļūst vairum- un mazumtirgotājs biznesa tirgos. Tas var būt dīleris (distribjūters), kas realizē preces ražotājiem, piedāvā dažādus pakalpojumus preču glabāšanā, kreditēšanā un preču piegādē.
Triju līmeņu kanāls- ietver trīs starpniekus. Pie jau minētajiem vairum- un mazumtirgotājiem pievienojas sīkie vairumtirgotāji, kuri pērk preces pie lielajiem vairumtirgotājiem un pārdod tās tālāk nelieliem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kurus lielie vairumtirgotāji parasti neapkalpo.1
Sadales kanāli nav kādas sistēmas pastāvīgas attiecības, kas pastāv starp tās darbiniekiem. Šīs attiecības atrodas dinamiskā attīstībā un pastāvīgi maina struktūru. Tas noved pie vertikālām, horizontālām un daudzkanālu mārketinga sistēmas parādībām, kuras sadzīvo, taču tajā pašā laikā konkurē savā starpā. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants