Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Sociālie institūti', 1.
  • Konspekts 'Sociālie institūti', 2.
  • Konspekts 'Sociālie institūti', 3.
  • Konspekts 'Sociālie institūti', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Sociālie institūti: izglītība, komunikācijas un masu mediji.
Izglītības funkcijas.
Izglītība kā sociālais institūts parasti tiek uztverta kā sabiedrības sankcionēts organizāciju kopums, kurā realizējas dažādu veidu un līmeņu apmācība.
Pirmatnējā sabiedrība bija ļoti grūti noteikt izglītības institūtu funkcionēšanu, jo nepieciešamās un empīriskās iemaņas galvenokārt tika iegūtas, bērnam un pusaudzim līdzdarbojoties ģimenes vai visas kopienas aktivitātēs. Tikai ap 20 gs. varēja pilnā mērā skatīt izglītību kā sociālā institūta funkcionēšanu – zināšanu un praktisko iemaņu apguves dinamika profesionālo organizāciju tīklā.

Skola pilda divas funkcijas- manifestētās funkcijas un latentās funkciju (Merton 1968).
Manifestētā funkcija – skolai ir noteikti mācību priekšmeti, kas jāpasniedz un jāiemāca skolēniem – lasīt, rakstīt reiķināt un citas iemaņās.
Latentās funkcijas - ir jāiemāca sociālās iemaņas un attieksmi- disciplīna, sabiedrību ar citiem, padevību un cieņu autoritātēm un darba nozīmīgumu mērķu sasniegšanai.
Latentais mācību plāns ir kā rinda nerakstītu uzvedības likumu.
Sabiedrība var atšķirties atkarībā no tā, kā manifestētās un latentās iemaņas apgūšna atrodas mācību plānā. Pašas skolas var atšķirties ar to cik labi tās pilda šīs funkcijas.
Abi apmācības veidi, manifestētā un latentā, spēlē lielu lomu sabiedrības funkcionālo integrāciju izveidošanā un atbalsta tās sociālo struktūru.
Kad cilvēki novērtē skolas viņi parasti koncentrējas uz to cik labi skola pilda savas manifestētās funkcijas. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants