Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.07.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Vadīšanas būtība, funkcijas un metodes', 1.
  • Konspekts 'Vadīšanas būtība, funkcijas un metodes', 2.
  • Konspekts 'Vadīšanas būtība, funkcijas un metodes', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Vadīšana ir īpašs darbības veids un process. Tas nepieciešams, lai noteiktu skolas mērķus saskaņotu tos ar resursiem un īstenotu izvirzītos mērķus.
Vadīšana ir mērķtiecīga iedarbība uz resursiem nolūkā sasniegt noteiktus rezultātus. Tas ir darbību komplekss, kas vērsts uz skolas darbinieku, finansu un informācijas resursu pilnīgāku izmantošanu, lai mērķus sasniegtu ar augstāku efektivitāti.
Vadīšana ietver sevī noteiktas funkcijas: plānošanu, organizēšanu, personāla lietas, motivēšanu un kontroli.
Vadīšanas galvenās funkcijas:
Plānošana – mērķu nospraušana kādam nākotnes laika periodam un izlemšana, kas būtu darāms, lai šos mērķus īstenotu. Nospraužot mērķus, jācenšas paredzēt nākotnes situāciju, jānosaka vēlamā rīcība un nepieciešamie resursi.
Organizēšana – nepieciešamo rīcību sagrupēšana, darbu sadalīšana vēlamā sasniegšanai. Darbu sadalīšana uzdevumos, atbildības noteikšana un precizēšana.
Personāla lietas – darbinieku vajadzības noteikšana izvēle, pieņemšana, apmācības, tālāk virzīšana, darbinieku regulēšana.
Darbinieku motivēšana – cilvēku rīcības virzīšana un vadīšana nolūkā sasniegt noteiktos mērķus. Darbinieku stimulēšana, lai to pamudinātu labākai uzdevuma veikšanai.
Kontrole – iepriekš nospraustā mērķa salīdzināšana ar paveikto. Iemeslu, kāpēc mērķis nav sasniegts, noteikšana un nepieciešamās rīcības meklēšana, lai novērstu nepilnības.

Autora komentārsAtvērt
Atlants