Vērtējums:
Publicēts: 04.03.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Bremžu iekārta', 1.
  • Referāts 'Bremžu iekārta', 2.
  • Referāts 'Bremžu iekārta', 3.
  • Referāts 'Bremžu iekārta', 4.
  • Referāts 'Bremžu iekārta', 5.
  • Referāts 'Bremžu iekārta', 6.
  • Referāts 'Bremžu iekārta', 7.
  • Referāts 'Bremžu iekārta', 8.
  • Referāts 'Bremžu iekārta', 9.
  • Referāts 'Bremžu iekārta', 10.
  • Referāts 'Bremžu iekārta', 11.
  • Referāts 'Bremžu iekārta', 12.
  • Referāts 'Bremžu iekārta', 13.
  • Referāts 'Bremžu iekārta', 14.
  • Referāts 'Bremžu iekārta', 15.
  • Referāts 'Bremžu iekārta', 16.
Darba fragmentsAizvērt

Bremžu iekārtu tipi. Bremžu iekārta nepieciešama auto kustības ātruma samazināšanai, ātrai apturēšanai un noturēšanai uz vietas. No bremžu iekārtas efektivitātes ievērojami atkarīga spēkrata kustības drošība un vidējais kustības ātrums.
Atkarībā no konstruktīvā izveidojuma un novietojuma bremzes iedarbojas uz riteņiem tieši vai arī ar transmisijas starpniecību.
Auto bremžu iekārta sastāv no vairākām savstarpēji neatkarīgām bremžu sistēmām: galveno bremžu sistēmas, stāvbremžu sistēmas, avārijas bremžu sistēmas un papildbremžu sistēmas. Jaunākajos vieglajos, kravas automobiļos un autobusos, iebūvē visas četras sistēmas.
Galveno bremžu sistēmu vada ar pedāli, un tā paredzēta auto efektīvai bremzēšanai visos kustības režīmos. Auto galveno bremžu sistēma darbojas uz visiem riteņiem. Galveno bremžu sistēmai jānodrošina maksimālais palēninājums robežās no 5.5 m/s2 līdz 7.0 m/s2.
Stāvbremžu sistēmu vada ar roksviru un izmanto auto noturēšanai uz vietas, stāvot slīpumā. Stāvbremzi darbina ar mehānisku pārvadu, kuram ir automātiska fiksācijas ierīce roksviras fiksēšanai nobremzētā stāvoklī.
Automobilis ar pilnu kravu uz vietas jānotur 24% slīpumā, turklāt spēks uz roksviras nedrīkst pārsniegt 400N. Vieglajiem auto stāvbremzēšanai izmanto atsevišķu mehānisku pārvadu uz pakaļējo riteņu bremzēm.
Avārijas bremžu sistēma paredzēta spēkrata nobremzēšanai, ja bojāta galveno bremžu sistēma. Avārijas bremžu darbības efektivitātei jābūt vismaz 30% no galveno bremžu sistēmas efektivitātes. Avārijas bremžu sistēmu parasti izveido daļēji apvienotu ar galveno bremžu, un tai ir tikai atsevišķs pārvads.
Papildbremžu sistēma bremzē spēkratu garos nobraucienos, tādējādi saglabājot galveno bremžu darbības efektivitāti. Papildbremžu sistēma spēj dot 0.6…2.0 m/s2 lielu palēlinājumu. Papildbremžu sistēmā visbiežāk izmanto motora bremzi – izplūdes caurulē īpaši iebūvētu vārstu, kas pārslēdz motoru darbam kompresora režīmā, vienlaicīgi izslēdzot degvielas padevi. Dažu spēkratu transmisijā iebūvē hidrodinamiskās vai elektromagnētiskās papildbremzes.

Autora komentārsAtvērt
Atlants