Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.10.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Kvalitatīvo pētījumu metodes: dziļās intervijas un fokusgrupas', 1.
  • Konspekts 'Kvalitatīvo pētījumu metodes: dziļās intervijas un fokusgrupas', 2.
  • Konspekts 'Kvalitatīvo pētījumu metodes: dziļās intervijas un fokusgrupas', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Fokusgrupas metode sastāv no vairākiem cilvēkiem, kas palīdz noskaidrot šo cilvēku attieksmi pret kādu problēmu.
Lai izstrādātu gokusgrupas analīzi ir jāņem vērā dažādi apstākļi – finansiālie, laiks, profesionāļu līdzdalība utt.. Liela nozīme ir arī fokusgrupas cilvēku skaitam. Nelielā fokusgrupā (4,5 cilvēki) būtiska nozīme ir vadītājam, jo viņš nosaka, kādas būs sarunu tēmas. Mazās fokusgrupās liela nozīme būs personiskajiem viedokļiem, savukārt, lai iegūtu kontentanalīzi, fokusgrupā jābūt kādiem 6-8 cilvēkiem. Katrs no respondentiem izsaka savu viedokli, līdz ar to var gūt problēmas aprakstu sīkās detaļās. Jābūt lielai ietekmei no vadītāja puses, citādi fokusgrupām ir tendence novirzīties no tēmas.
Svarīgi izvēlēties cilvēkus katrā fokusgrupā, tiem jābūt no dažādiem sabiedrības slāņiem, tomēr jāizvairās no situācijas, kad viens fokusgrupas cilvēks spētu ietekmēt otru viņa atbildēs (piemēram, priekšnieks un strādnieki). Tāpat ir jābūt pārliecinātam, ka grupas dalībnieki ir pietiekami informēti konkrētajā tēmā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants