Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Valsts un tiesību teorijas eksāmena atbildes', 1.
  • Konspekts 'Valsts un tiesību teorijas eksāmena atbildes', 2.
  • Konspekts 'Valsts un tiesību teorijas eksāmena atbildes', 3.
  • Konspekts 'Valsts un tiesību teorijas eksāmena atbildes', 4.
  • Konspekts 'Valsts un tiesību teorijas eksāmena atbildes', 5.
  • Konspekts 'Valsts un tiesību teorijas eksāmena atbildes', 6.
  • Konspekts 'Valsts un tiesību teorijas eksāmena atbildes', 7.
  • Konspekts 'Valsts un tiesību teorijas eksāmena atbildes', 8.
  • Konspekts 'Valsts un tiesību teorijas eksāmena atbildes', 9.
  • Konspekts 'Valsts un tiesību teorijas eksāmena atbildes', 10.
  • Konspekts 'Valsts un tiesību teorijas eksāmena atbildes', 11.
  • Konspekts 'Valsts un tiesību teorijas eksāmena atbildes', 12.
  • Konspekts 'Valsts un tiesību teorijas eksāmena atbildes', 13.
Darba fragmentsAizvērt

1.valsts un tiesību teorijas priekšmets un metodes.
*Valsts un tiesību teorija kā zinātnes nozare.
Sniedz zināšanas pamatjautājumos, kas nepieciešamas citu juridisko mācību disciplīnu apguvei; Formē subjekta zinātnisko juridisko pasaules uztveri, juridisko kultūru, spēju pieņemt pareizu lēmumu profesionālajā jomā.
*Valsts un tiesību teorijas vieta juridisko un sabiedriski politisko zinātņu sistēmā.
teorētiska zinātne;
metodoloģiska zinātne;
sabiedriska zinātne;
politiska zinātne;
Valsts un teorijas mērķis ir-dot pamatzināšanas par valsti un tiesībām, veidot studentu izpratni par valsts un tiesību pamatjēdzieniem, formēt studentu tiesiskos un valstiskos uzskatus izpētāmajos jautājumos.
*Valsts un tiesību teorijas kursa uzdevumi un sistēma.
-iepazīstināt ar valsts un tiesību pamatelementiem, dažādām teorijām un uzskatiem par valsti un tiesībām, pierādīt valsts un tiesību savstarpējo saistību un mijiedarbības divpusējo raksturu, pamatot tiesību nozīmi valstī, atklāt sabiedrības lomu tiesiskas valsts, juridiskās kultūras, tiesiskās un politiskās apziņas veidošanā, kā arī iepazīstināt ar nākotnes prognozēm šajā nozarē.
*Zinātniskās pētniecības metodes.
1)salīdzinoša metode-lai parādītu kopīgās tiesiskās sistēmas iezīmes Latvijas un romāņu-ģermāņu tiesību saimes valstīs, kopīgās iezīmes valsts formu raksturojošos elementos, kā arī, lai noteiktu atšķirības šo jautājumu izpratnē.
2)deduktīvā un induktīvā metode-lai veiktu atsevišķu izpētāmo jautājumu apguvi, izejot no vispārīgajiem pamatjautājumiem, kā arī vispārējo jēdzienu apguvi, pamatojoties uz konkrētiem piemēriem.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants