Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.05.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Ievads speciālajā pedagoģijā', 1.
  • Konspekts 'Ievads speciālajā pedagoģijā', 2.
  • Konspekts 'Ievads speciālajā pedagoģijā', 3.
  • Konspekts 'Ievads speciālajā pedagoģijā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

1.Kādi ir attīstības traucējuma bioloģiskie un psihosociālie kritēriji?
Bioloģiskie kritēriji: ģenētiskas saslimšanas, patoloģijas grūtniecības laikā, agrīni kaitīgo faktoru (ķīmiskie, fizikālie, bioloģiskie) iedarbība, agrīni CNS bojājumi un saslimšanas.
Psihosociālie kritēriji: pozitīva/ stimulējoša apkārtējā vide – fiziskās, sociālā. Mijiedarbības starp personu un vidi atšķiras atkarībā no vides tipa. Sociālā vide attiecas uz komunikāciju, ar kuras palīdzību mēs gan saprotam, gan – pārprotam cits citu. Fizisko vidi indivīds novēro un stājas ar to noteiktā attiecībās, piemēram, tādu ikdienas nodarbību laikā kā ēdiena gatavošana, telpu uzkopšana utt.

2.Kāda ir procesu integrācija, korekcija, rehabilitācija, sociālā adaptācija hierarhija un mijiedarbība?
Svarīgi ir sekmēt socializāciju bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Socializācijas procesā bērns iemācās izturēties sabiedrībā, emocionāli reaģēt dažādās situācijās, pārdzīvot un izrādīt dažādas jūtas, izzināt apkārtējo dabas un sociālo vidi, piemēroties sabiedriskajai videi un tās nosacījumiem, organizēt savu sadzīvi, efektīvi piedalīties starppersonu saskarsmē un kopīgajā darbībā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants