Vērtējums:
Publicēts: 20.03.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite par uzņēmumu', 1.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite par uzņēmumu', 2.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite par uzņēmumu', 3.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite par uzņēmumu', 4.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite par uzņēmumu', 5.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite par uzņēmumu', 6.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite par uzņēmumu', 7.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite par uzņēmumu', 8.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite par uzņēmumu', 9.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite par uzņēmumu', 10.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite par uzņēmumu', 11.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite par uzņēmumu', 12.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite par uzņēmumu', 13.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite par uzņēmumu', 14.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite par uzņēmumu', 15.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite par uzņēmumu', 16.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite par uzņēmumu', 17.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite par uzņēmumu', 18.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Uzņēmuma un tās darbības apraksts    2
1.1.  Finanšu analīze    3
1.2.  DuPont shema    4
2.  Uzņēmuma raksturojums un attīstības perspektivas    7
2.1.  Uzņēmuma dibināšanas dokumentācija    9
3.  Uzņēmuma konkurenti    9
3.1.  Cenu politika    11
4.  Indeksi    12
4.1.  Tīrās tekošās vērtības metode (NPV)    12
4.2.  Rentabilitātes indekss (PI)    13
4.3.  Ienesīguma iekšējā norma (IRR)    14
5.  Debitori    16
6.  Uzņēmuma finanšu plāns    17
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    19
Darba fragmentsAizvērt

5. Debitori
Katra uzņēmuma mērķis ir gūt ienākumus. Taču, pārdodot preces un pakalpojumus uz kredīta jeb atliktā maksājuma nosacījumiem, uzņēmējiem nākas saskarties ar problēmu, ka
aptuveni puse rēķinu netiek samaksāti laikus. Regulāri maksājumu kavējumi un pat principiāla nemaksāšana piegādātajam ir asākā ES tirgus problēma. Tā, piemēram, Latvijā noteiktajos termiņos tiek samaksāti tikai 45% rēķinu par precēm un pakalpojumiem.
Preču un pakalpojumu pārdošana ar pēcapmaksu ir svarīga katram uzņēmumam. Pašlaik firma nevar veiksmīgi konkurēt, ja pieprasa priekšapmaksu vai tūlītēju apmaksu par savām precēm vai pakalpojumiem. Katrs uzņēmējs ir spiests rēķināties ar to, ka, iespējams, klients kavēs rēķinu apmaksu, bet var gadīties, ka klients nesamaksās vispār. Uzņēmēji atrodas starp divām ultimatīvām prasībām - ir jāpārdod uz kredīta, jo citādi klienti var aiziet pie konkurenta, bet tajā pašā laikā - pārdošana uz kredīta ir neizbēgami saistīta ar zaudējumiem, kurus rada maksājumu kavējumi un bezcerīgie parādi.
Galvenos iemeslus, kāpēc daļai Latvijas uzņēmēju kļūst aizvien sarežģītāk kārtot savas saistības par preču un pakalpojumu saņemšanu ir gan konkurences saasināšanos, kas izraisījusi uzņēmuma rentabilitātes krišanos, lielo spēlētāju īpatsvara palielināšanos tirgū, gan to, ka attīstības finansēšanai netiek izmantoti ilgtermiņa aizņēmumi, bet tas tiek veikts uz preču piegādātāju rēķina.
Pašreizēja ekonomiskas attīstības posma uzņēmumiem ir raksturīga palielināta naudas līdzekļu aprite, kas bieži vien tajos rada naudas līdzekļu deficītu un debitoru parādu pieaugumu uzņēmumā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants