Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.09.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 1.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 2.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 3.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 4.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 5.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 6.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 7.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 8.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 9.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 10.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 11.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 12.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 13.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 14.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 15.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 16.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 17.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 18.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 19.
  • Prezentācija 'Priekšlaikus dzimis bērns', 20.
Darba fragmentsAizvērt

RDS /HMS
Priekšlaicīgi dzimušu bērnu raksturīgākā plaušu patoloģija ir respiratorais distresa sindroms (RDS) jeb hialīno membrānu slimība (HMS).
Izpaužas pirmo 10 – 12 stundu laikā pēc piedzimšanas ar elpošanas traucējumu simptomiem, kuru smaguma pakāpi vērtē pēc Silvermana skalas.
Hialīno membrānu slimības galvenais iemesls ir surfaktanta trūkums priekšlaikus dzimuša bērna plaušās.

BPD – bronhopulmonāla displāzija
Hroniska elpošanas sistēmas slimība, kas sākas perinatālajā periodā.
Priekšlaikus dzimušam bērnam saglabājas skābekļa atkarība, sasniedzot 36. postkonceptuālo nedēļu, ir specifiskas izmaiņas rtg
Pirmo reizi BPD aprakstīja, definēja 1967.g. Northway.
Laika gaitā papildināta patoģenēzes izpratne, koriģēta definīcija, mainīta terapijas taktika

Pētījums
Priekšlaicīgi dzimušiem bērniem bija vairāk uzvedības, kā arī vairāk uzmanības deficīta / hiperaktivitātes traucējumu īpašības.
Kognitīvās un emocionālās grūtības ietekmē darbību regulēšanu skolas dzīvē, priekšlaicīgi dzimušiem bērniem, nedaudz zemāku IQ un uzvedības problēmām, kad viņi tiek salīdzināti ar laikā dzimušiem bērniem. (2)

Autora komentārsAtvērt
Atlants