Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga būtība. Preču un pakalpojumu mārketings', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība. Preču un pakalpojumu mārketings', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība. Preču un pakalpojumu mārketings', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība. Preču un pakalpojumu mārketings', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība. Preču un pakalpojumu mārketings', 5.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība. Preču un pakalpojumu mārketings', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Kas ir mārketings? Parasti šo terminu saista tikai ar pārdošanu, tirdzniecību, reklāmu. To var saprast, jo par jaunumiem nepārtraukti informē televīzijas, pasta, avīžu reklāmas, firmas aģenti. Citiem vārdiem sakot, visi visu laiku mēģina kaut ko pārdot. Produktu pārdošana, protams, ir svarīga, taču tā nav vienīgā mārketinga funkcija. Lai labāk izprastu mārketinga būtību, vispirms jāiepazīstas ar tā pamatelementiem, kas ir mārketinga pētīšanas un vadīšanas objekti. Šie pamatelementi ir: vēlmes; vajadzības; pieprasījums; produkti; patērētāja vērtējums; maiņa; darījumi; tirgus.
Pēc vienas no definīcijām: mārketings kā biznesa darbības izpausme ir uzņēmuma aktivitātes-t.sk. produktu vadīšana, cenu veidošana, produktu sadale un virzīšana tirgū, lai īstenotu izvirzītos biznesa mērķus. Mārketinga koncepcijas īstenošana nozīmē, ka uzņēmums veic darbības šādos virzienos: iegūst nepieciešamo informāciju par tirgu, patērētāja vēlmēm, vajadzībām un pieprasījumu; rada apstākļus, kad šī informācija kļūst par vienu no svarīgākajiem priekšnosacījumiem lēmumu pieņemšanā; veic stratēģiskas un taktiskas aktivitātes, kas virzītas uz pircējiem un dod iespēju motivēt viņus iepirkties; organizē un kontrolē darbības efektivitātes paaugstināšanos tirgū.
Savukārt starptautiskais mārketings ir uzņēmējdarbības domāšanas loģika, kad pasaules(globālais) tirgus tiek izskatīts kā globālas ražošanas-realizācijas aktivitātes ar mērķi gūt peļņu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants