Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.07.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 1.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 2.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 3.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 4.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 5.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 6.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 7.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 8.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 9.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 10.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 11.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 12.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 13.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 14.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 15.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 16.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 17.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 18.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 19.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 20.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 21.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 22.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 23.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 24.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 25.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 26.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 27.
  • Referāts 'Skolotāja loma apdāvināto vai talantīgo bērnu potenciāla attīstībā', 28.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Priekšvārds    3
1.  Kas ir apdāvināts bērns ?    4
1.1.  Apdāvinātības izpausmes    7
1.2.  Potenciālu neizmantojis bērns    10
1.3.  Apdāvināto bērnu problēmas    12
2.  Skolotāja loma apdāvināto bērnu potenciāla attīstībā    14
2.1.  Apdāvināto bērnu mācību programmu izstrādāšanas principi un saturs    14
2.2.  Apdāvināto bērnu mācīšanas stratēģijas    16
2.3.  Paātrināta mācīšanās klasē    21
3.  Mācību vide    25
  Izmantota literatūra un literatūras avoti    27
Darba fragmentsAizvērt

“Ir 2081. gads, un visi beidzot ir vienlīdzīgi. Viņi nav vienlīdzīgi tikai Dieva un likuma priekšā, visādi citādi viņi tādi ir. Neviens nav gudrāks par citiem. Neviens neizskatās labāk par pārējiem. Džordžam, kura intelekts ir krietni virs vidējā, ausī ir mazs metāla uztvērējs. Ar likumu ir noteikts, ka viņam tas ir jāvalkā visu laiku. Uztvērējs ir noregulēts uz valdības raidītāja viļņa. Apmēram pēc katrām 20 sekundēm raidītājs atskaņo īpašu troksni, lai atturētu tādus cilvēkus kā Džordžs izvairīties no negodīgām priekšrocībām, ko viņiem sniedz labāk attīstītās smadzenes.”
K. Vonnegūts

Mūsdienu pedagoģijas zinātnes un prakses raksturīga īpatnība ir pievēršanās audzēkņa personībai, tieksme atklāt un attīstīt viņa intereses, spējas. Tāpēc diezgan aktuāla kļūst problēmu virkne, kas saistīta ar apdāvinātu un talantīgu bērnu diagnosticēšanu un mācīšanu. Pēdējos gados apdāvinātības problēmas izraisa lielu interesi arī Latvijā. Psiholoģi, pedagogi, vecāki, kuri rūpējas par apdāvinātu bērnu attīstību, apvienojās asociācijās, pēta mācīšanas, audzināšanas, sociālās adaptācijas un citas problēmas, izstrādā mācību formas, programmas, bet tomēr apdāvinātības psiholoģisko izpēti un apdāvinātu bērnu mācīšanas un audzināšanas psiholoģiski pedagoģisko jautājumu izstrādi mūsu valstī nodarbojas ļoti maz.
Ārzemju zinātnieki aktīvi darbojas šajā virzienā un ir ieguvuši bagātu pieredzi. Iepazīšanās ar dažādu valstu apdāvināto bērnu mācīšanas sistēmām ļauj atzīmēt, ka apdāvinātības attīstība ir atkarīga no, pirmkārt, mērķtiecīgas pedagoģiskās iedarbības, otrkārt, no mācību procesa, kas bremzē tādu bērnu attīstību un viņu potenciāla pilnīgai atklāšanai nepieciešama mācību programmu un metožu sociālās modifikācijas, kas atbilstu viņu psiholoģiskajām īpatnībām, t.i., apdāvināto bērnu programmu efektivitāte ir atkarīga no to atbilstības šīs bērnu kategorijas prasībām un iespējām, un tieši no radošās atmosfēras un aktīvas darbības klasē atkarīgs vai spēs veidoties apdāvināts cilvēks.

Autora komentārsAtvērt
Atlants