Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.03.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2016. - 2020. g.
  • Prezentācija 'Darba tirgus', 1.
  • Prezentācija 'Darba tirgus', 2.
  • Prezentācija 'Darba tirgus', 3.
  • Prezentācija 'Darba tirgus', 4.
  • Prezentācija 'Darba tirgus', 5.
  • Prezentācija 'Darba tirgus', 6.
  • Prezentācija 'Darba tirgus', 7.
  • Prezentācija 'Darba tirgus', 8.
  • Prezentācija 'Darba tirgus', 9.
  • Prezentācija 'Darba tirgus', 10.
  • Prezentācija 'Darba tirgus', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Ministru prezidenta biedrs, ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens uzsver: 
“Lai sekmētu straujāku ekonomikas izaugsmi, Latvijai ir nepieciešams darbaspēks ar izcilu izglītību. Izglītības izvēle jauniešiem jāveic ļoti atbildīgi – rūpīgi apsverot, vai attiecīgajā profesijā Latvijā būs darbs. Ar dabaszinātņu, inženierzinātņu, kā arī profesionālo izglītību jau šobrīd ir vieglāk atrast labi atalgotu darbu”.

Lai mazinātu darba tirgus disproporcijas, nepieciešamas būtiskas izglītības piedāvājuma izmaiņas, kas kompleksi risinātu gan izglītības piedāvājuma kvalitatīvos aspektus, gan nodrošinātu nepieciešamo ietekmes mērogu uz darba tirgu. Ņemot vērā to, Ekonomikas ministrija uzskata, ka līdz 2020. gadam izglītības piedāvājumam jāsasniedz šādi mērķi:
Vidējā vispārējā izglītībā ievērojami palielināt vidusskolēnu skaitu, kas spēj sekmīgi nokārtot eksāmenus (izpildīt vismaz 50% vai sasniegt B2 svešvalodas līmeni) matemātikā no 36% līdz 55%, dabas zinībās no 18% līdz 40% un svešvalodās no 28% uz 65% no centralizēto eksāmenu licēju kopskaita.
Augstākajā izglītībā jāpanāk augstskolu absolventu pieaugums eksaktajās un inženierzinātnēs no 20% līdz 30% no kopskaita.
Palielināt pieaugušo izglītībā iesaistītos no 5% uz 15% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju.
Samazināt jauniešu skaitu bez profesijas; panākt lai profesionālo izglītību izvēlas vismaz 50% pamatskolu beigušo

Atlants