Vērtējums:
Publicēts: 06.08.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Alberta Bela darba "Būris" analīze', 1.
  • Konspekts 'Alberta Bela darba "Būris" analīze', 2.
  • Konspekts 'Alberta Bela darba "Būris" analīze', 3.
Darba fragmentsAizvērt

5. Raksturojiet prozas darba fragmenta valodu ( leksiku, mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus)!
Alberta Bela romāna “Būris” valoda viegli uztverama arī mūsdienu lasītājam, tā ir raita, it kā ikdienišķa, tomēr tajā sastopas dziļas atziņas. Pēc runātāja attieksmes šajā romānā ir pārsvarā stāstījuma, jautājuma un izsaukuma teikumi. Izsaukuma teikumi padara teikto emocionālu. Piemēram: “Palaid mani!” Dažviet parādās arī tīri retoriski izteikumi, piemēram, kad Bērzs aiz izmisuma un garlaicības sarunājās ar būri. “Nu kāpēc tu mani še turi, kāds tev no tā labums?” Izmantotie teikumi liecina par sarunas emocionalitāti. Tekstā dominē sarunvaloda, jo sižets ir sadzīvisks. Strūgas un Edītes sarunās ar Bērza vecākiem ir izmantoti vecvārdi, senlaicīga valoda: “Paurkšķēja”, “Es i tāds cilvēks...”, “Būsi taisni uz pankokām atbraukuse”. Daudz ir arī svešvārdu, kas liecina par varoņu un arī autora izglītotību, piemēram, monogāms, demagoģija, pragmatiķis, nekrologs.
Šajā prozas darbā ir ļoti daudz tēlainās izteiksmes līdzekļu, pat darba nosaukums „Būris” sevī vieno ne tikai priekšmeta, bet arī robežu jēdzienu, par ko arī ir viss darbs. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants