Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.10.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Māsas prasme veikt aprūpi zobārstniecībā', 1.
  • Referāts 'Māsas prasme veikt aprūpi zobārstniecībā', 2.
  • Referāts 'Māsas prasme veikt aprūpi zobārstniecībā', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Ķirurģijās praktizējošās māsas kompetenci sadarbība ar ķirurgu dažāda vecuma pacientu grupu aprūpē pirms un pēcoperāciju periodā, aprūpes nodrošināšana pacientiem akūtu un hronisku sāpju gadījumā, brūču kopšanā un pārsiešanā, neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšana; nozīmēto medikamentu saņemšanas nodrošināšana; nozīmēto diagnostisko un ārstniecisko procedūru veikšana pacientiem pirms un pēcoperāciju periodā, kā arī pacientiem ar akūtām un hroniskām ķirurģiskām slimībām specifiskas aprūpes plānošana, īstenošana un aprūpes rezultātu novērtēšana pacientiem ar akūtām un hroniskām ķirurģiskām slimībām pacientu un viņu ģimenes locekļu, kā arī aprūpes komandas izglītošana par ķirurģiskās aprūpes īpatnībām (4).
Profesionālās kompetences veidošanās process ir atkarīgs no zināšanu līmeņa, pieredzes, vērtīborientācijas, informatīvā nodrošinājuma, radošuma, aktivitātes, zināšanām un to prasmes pielietošanas māsas profesijā. Profesionālā kompetence māsai nekad nav apgūta galīgi, vienmēr ir iespēja attīstīties, pilnveidoties, veikt eksperimentus, apgūt jaunas metodes un tehnoloģijas(5).
Lai mācīšanas būtu efektīva: atvēlēt laiku mācībām, iesaistīt pacientu mācību plānošana, noskaidrot, ko pacients jau zina, virzība no vienkāršā uz sarežģīto, zināt, kādam mācību veidam pacients dod priekšroku, veidot nozīmīgu mācību materiālu, atgriezeniskās saiknes māsa- pacients veidošana, mācību pārtraukumu plānošana, stāstīt pacientam, kā viņš progresē, uzslavēt pacientu.

Atlants