Vērtējums:
Publicēts: 09.10.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Produkta dzīves cikla posmi, koncepcijas, biznesa attīstības saistība', 1.
  • Konspekts 'Produkta dzīves cikla posmi, koncepcijas, biznesa attīstības saistība', 2.
  • Konspekts 'Produkta dzīves cikla posmi, koncepcijas, biznesa attīstības saistība', 3.
  • Konspekts 'Produkta dzīves cikla posmi, koncepcijas, biznesa attīstības saistība', 4.
  • Konspekts 'Produkta dzīves cikla posmi, koncepcijas, biznesa attīstības saistība', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Norieta stadija: pārdošanas apjomu samazināšanās dēļ tehnoloģiskās attīstības, patērētāju gaumes maiņu un pieaugošo konkurenci. Šie faktori rada pārāk lielu jaudu, zemākas cenas un peļņas samazināšanos. Pārdošanas un peļņas apjomu samazināšanās dēļ daudzi uzņēmumi aiziet no tirgus vai bankrotē. Citi uzņēmumi samazina savu piedāvāto produktu skaitu, pavājina pārdošanas kanālus, samazina reklāmas izdevumus un turpina samazināt cenas. Pastāv piecas norieta stratēģijas: uzņēmums var palielināt savas investīcijas, lai dominētu vai palielinātu savas pozīcijas tirgū; uzņēmuma investīciju līmeņa saglabāšana; uzņēmuma investīciju selektīva samazināšana, atsakoties no neienesīgajām patērētāju grupās, vienlaikus palielinot investīcijas peļņu nesošajās grupās; ražas ievākšana no uzņēmumu investīcijām, lai ātri iegūtu skaidru naudu; atbrīvošanās no biznesa, maksimāli izdevīgi atbrīvojoties no aktīviem. Atbilstošā stratēģija jāizvēlas skatoties no nozares relatīvā pievilcības līmeņa un konkurētspējas. Ražās novākšana sevī ietver produkta vai uzņēmuma izmaksu samazināšanu, vienlaikus mēģinot saglabāt pārdošanas apjomus. Tiek likvidētas R&D izmaksas, investīcijas ražotnē un iekārtās. Uzņēmums var samazināt produktu kvalitāti, pārdošanas personāla skaitu, papildu pakalpojumus un reklāmas izdevumus . …

Autora komentārsAtvērt
Atlants