Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts '"Ford" autobūves vēsture', 1.
  • Referāts '"Ford" autobūves vēsture', 2.
  • Referāts '"Ford" autobūves vēsture', 3.
  • Referāts '"Ford" autobūves vēsture', 4.
  • Referāts '"Ford" autobūves vēsture', 5.
  • Referāts '"Ford" autobūves vēsture', 6.
  • Referāts '"Ford" autobūves vēsture', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Īsa Henrija Forda biogrāfija
Henrijs Fords ir dzimis 1863.gada 30.jūlijā Mičiganas štata fermā, netālu no Grīnfildas. Mācījies Grīnfildas rajona skolā, 16 gadu vecumā Henrijs kļuva par mehāniķa mācekli Detroitā. 1888.gadā viņš apprecēja Klāru Džeinu Braiantu. 1891.gadā viņš kļuva par inženieri Edisona Apgaismes Fabrikā, Detroitā. Henrijam bija viens dēls Edsels Braiants Fords, dzimis 1893.gada 6.novembrī, Detroitā.
1896.gada vasarā Henrijs uzbūvēja savu pirmo automobīli-Quadricycle Runabout. Tam bija 4 zirgaspēku motors, kurš attīstīja 20 jūdžu stundā lielu ātrumu. Henrijs šo automobīli pārdeva par 20000 dolāru, lai finansētu savu otro automobīli, kurš tika pabeigts 1898.gada sākumā.
1903.gada 16.jūnijā tika izveidota Ford Motor Kompānija par 100000 dolāru ar 12 akcionāru atbalstu.pirmajā gadā Ford kompānija saražoja 1708 automobīļus. 1908.gadā viņš izlaida T modeli, automobīli ikvienam un visiem. 1914.gadā viņš paziņoja par peļņas dalīšanas plānu un, pēc tam par par nedzirdētu 500 dolāru lielu minimālo dienas algu. Kad 1917.gadā Amerikas Savienotās Valstis iestājās karā, Ford ražotne tika pārorientēta kara vajadzībām.Efektīvās ražošanas metodes nevarēja nodrošināt izmaksu samazināšanos, kamēr paralēli pieauga algas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants