Vērtējums:
Publicēts: 11.12.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Ekonomiskās sistēmas. Tirgus sistēma. Tirgus nepilnības un valsts loma ekonomikā', 1.
  • Konspekts 'Ekonomiskās sistēmas. Tirgus sistēma. Tirgus nepilnības un valsts loma ekonomikā', 2.
  • Konspekts 'Ekonomiskās sistēmas. Tirgus sistēma. Tirgus nepilnības un valsts loma ekonomikā', 3.
  • Konspekts 'Ekonomiskās sistēmas. Tirgus sistēma. Tirgus nepilnības un valsts loma ekonomikā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Komercijai mainot orientāciju no precēm uz pakalpojumiem īpašums lielā mērā zaudēja savu nozīmi kā biznesā, tā privātajā dzīvē.
Ekonomists Daniels Bells uzskata ka dzīves līmeni industriālajā sabiedrībā noteica preču daudzums, bet pašreizējā- postindustriālajā sabiedrībā dzīves kvalitāti nosaka pakalpojumi dun ērtības. Pakalpojums ir nemateriāls un netverami. Tie tiek sniegti, nevis ražoti un tie pastāv tikai sniegšanas brīdī. Tos nav iespējams paturēt, uzkrāt vai mantot.Preces var nopirkt,bet pakalpojumus tikai saņemt. Pakalpojumos ietilpst profesionāls darbs(piemēram, juristu , grāmatvežu un konsultantu pakalpojumi),vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības pakalpojumi, transporta pakalpojumi, komunikācijas, veselības aprūpe, bērnu pieskatīšana, vecu cilvēku aprūpe, izklaide un maksas brīvā laika pavadīšanas veidi, valsts sociālās programmas. Tad, kad parādījās lieki brīvie līdzekļi, tos sāka izmantot lai pirktu pakalpojumus. Tie darbi, kas agrāk tika darīti mājās nu kļuva par komerciāliem pakalpojumiem. Pakalpojumu ekonomikā nauda tiek maksāta par cilvēka laiku nevis vietu vai lietām. Pakalpojumi vienmēr ir saistīti ar attiecībām cilvēku starpā un ir pretstats attiecībām starp cilvēku un lietu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants