Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.12.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga organizēšanas ietekme uz cenām. Cenu veidošanas stratēģijas', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga organizēšanas ietekme uz cenām. Cenu veidošanas stratēģijas', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga organizēšanas ietekme uz cenām. Cenu veidošanas stratēģijas', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga organizēšanas ietekme uz cenām. Cenu veidošanas stratēģijas', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga organizēšanas ietekme uz cenām. Cenu veidošanas stratēģijas', 5.
  • Konspekts 'Mārketinga organizēšanas ietekme uz cenām. Cenu veidošanas stratēģijas', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Pirms uzņēmums nosaka produkcijas cenu, tam sākotnēji ir jānosaka, kādi ir tā mērķi, ko tas vēlas panākt ar produkcijas realizāciju. Atkarībā no šiem mērķiem tiks izvēlēta cenu veidošanas pieeja. Izvirzītie mērķi, kas jāsasniedz ar cenu stratēģijas palīdzību var būt:
• Izdzīvošanas nodrošināšana tirgū
• Maksimāla peļņas palielināšana
• Vadošo pozīciju nodrošināšana tirgū pēc produkcijas realizācijas apjomiem.
• Stabilu pozīciju iegūšana tirgū pēc produktu kvalitātes.
Ja uzņēmuma mērķis ir peļņas palielināšana, tad uzņēmums var noteikt cenu, kas to nodrošinās, izmantojot kādu no cenu noteikšanas metodēm, piemēram, uzcenojuma vai izmaksu papildināšanas metodi. Peļņas rādītāju uzņēmums iegūst, salīdzinot pieprasījumu un izmaksas ar alternatīvajām cenām, tad izvēloties cenu, kas dod iespēju gūt tādu peļņu, kādu uzņēmums iecerējis. Protams, ieskaitot arī atdevi no investīcijām.
Neskatoties uz to, ka preces cenas izmaiņas pieprasījumu ietekmē atšķirīgi, cenu elastības jēdziens balstās uz pieņēmumu, ka nepastāv pirmās nepieciešamības un luksuspreces. Ir preces, kuru noieta apjomu gandrīz nemaz neietekmē cenu svārstības, šādas preces ir ar neelastīgu pieprasījumu (skat.attēlu, kur cena ir paaugstinājusies no P1 uz P2, tas ir maz ietekmējis pieprasījumu- tas samazinājies no Q1 uz Q2). …

Autora komentārsAtvērt
Atlants