Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Finanšu stāvokļa analīzes elementi', 1.
  • Referāts 'Finanšu stāvokļa analīzes elementi', 2.
  • Referāts 'Finanšu stāvokļa analīzes elementi', 3.
  • Referāts 'Finanšu stāvokļa analīzes elementi', 4.
  • Referāts 'Finanšu stāvokļa analīzes elementi', 5.
  • Referāts 'Finanšu stāvokļa analīzes elementi', 6.
  • Referāts 'Finanšu stāvokļa analīzes elementi', 7.
  • Referāts 'Finanšu stāvokļa analīzes elementi', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Analīze un kontrole ir saistīta ap plānoto un faktisko rezultātu novērtēšanu un to salīdzināšanu.
Salīdzinot plānotos un faktiskos rādītājus tie tiek analīze un izvērtēti to rašanas cēloņi. Šie rādītāji ietver paredzamo finansiālo stāvokli, peļņas vai zaudējumu plānu, naudas plūsmas plānu, faktisko finansiālo stāvokli, peļņas vai zaudējumu pārskatu, naudas plūsmas pārskatu. Kopbudžeta analīzei izmanto gan absolūtus, gan relatīvus lielumus.
Absolūtie lielumi ir ekonomisko rādītāju kvantitātes absolūtā izteiksme. Tie nodrošina tikai analizējamo rādītāju vienkāršu salīdzināšanu.
Relatīvie lielumi tiek galvenokārt izteikti koeficentu, indeksu, procentu u.tml. formā. Relatīvie lielumi ir nozīmīgs dažādu parādību un procesu analīzes līdzeklis. Atkarībā no relatīvo lielumu satura un nozīmes analīzē izšķir vairākus relatīvo lielumu veidus, piemēram, dinamikas relatīvie lielumi, struktūras relatīvie lielumi, u.tml.
Dinamikas relatīvie lielumi ir analizējamā rādītāja lielums pārskata periodā pret tā budžetā paredzēto lielumu. Struktūras relatīvie lielumi ir analizējamā objekta atsevišķu sastāvdaļu attiecība pret šī paša objekta kopapjomu.
Atbilstoši dinamikas un struktūras relatīvo lielumu veidiem ekonomisko rādītāju analīzei izmanto dinamikas (horizontālo) un struktūras (vertikālo) metodi.
Budžeta rādītāju lielumi, to struktūru un dinamiku analizē ar šādu paņēmienu palīdzību:
salīdzinājums ar ideālo līmeni: plānots vai faktiskos rādītājus salīdzina ar šo rādītāju ideālo līmeni. Tomēr šo paņēmienu vajadzētu id3ealizēt, jo nav divu absolūti vienādu uzņēmumu, katram uzņēmumam tomēr ir sava specifika.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants