Vērtējums:
Publicēts: 09.05.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Indivīds un sabiedrība kultūrā', 1.
  • Prezentācija 'Indivīds un sabiedrība kultūrā', 2.
  • Prezentācija 'Indivīds un sabiedrība kultūrā', 3.
  • Prezentācija 'Indivīds un sabiedrība kultūrā', 4.
  • Prezentācija 'Indivīds un sabiedrība kultūrā', 5.
  • Prezentācija 'Indivīds un sabiedrība kultūrā', 6.
  • Prezentācija 'Indivīds un sabiedrība kultūrā', 7.
  • Prezentācija 'Indivīds un sabiedrība kultūrā', 8.
  • Prezentācija 'Indivīds un sabiedrība kultūrā', 9.
  • Prezentācija 'Indivīds un sabiedrība kultūrā', 10.
  • Prezentācija 'Indivīds un sabiedrība kultūrā', 11.
  • Prezentācija 'Indivīds un sabiedrība kultūrā', 12.
  • Prezentācija 'Indivīds un sabiedrība kultūrā', 13.
  • Prezentācija 'Indivīds un sabiedrība kultūrā', 14.
  • Prezentācija 'Indivīds un sabiedrība kultūrā', 15.
  • Prezentācija 'Indivīds un sabiedrība kultūrā', 16.
Darba fragmentsAizvērt

Cilvēks kā kultūras subjekts, radošā darbība
Cilvēks kā kultūras subjekts ir kultūras radītājs. Radošā darbība notiek gan tad, kad cilvēks pats rada kaut ko jaunu, gan tad, kad iepazīstas ar citu sasniegumiem. Tādējādi visi cilvēki ir kultūras subjekti.

Radošais process māksliniekiem un zinātniekiem ir atšķirīgs. Māksliniekiem tas sākas pēkšņi, spontāni. Nejauši uztverta informācija (notikums, skaņa, smarža) rada virkni asociāciju, kuru rezultātā rodas mākslas darbs. Zinātnē savukārt radošais process tiek apzināti virzīts. Cilvēks saskaras ar kādu problēmu un cenšas to atrisināt.

Cilvēks kā kultūras objekts, cilvēka kultūrvajadzības
Kultūra cilvēku ietekmē, iedarbojas uz viņu kā uz objektu - ikdienā cilvēks izmanto noteiktus žestus, lieto valodu, ievēro tradīcijas, piedalās pasākumos.
Lai veiksmīgi dzīvotu, cilvēkam jāapgūst kultūras sasniegumi. Tās ir t.s. kultūrvajadzības, kas cieši saistītas ar cilvēka vispārīgajām vajadzībām.

Atlants