Vērtējums:
Publicēts: 18.04.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 25 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 1.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 2.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 3.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 4.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 5.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 6.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 7.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 8.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 9.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 10.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 11.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 12.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 13.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 14.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 15.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 16.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 17.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 18.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 19.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 20.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 21.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 22.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 23.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 24.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 25.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 26.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 27.
  • Referāts 'Jēdziens "tauta" K.Dišlera mācībā un mūsdienās', 28.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Jēdziens „tauta” K. Dišlera mācībā    5
1.1.  Tauta no etnogrāfiskā viedokļa    7
1.2.  Tauta no politiskā viedokļa    9
1.3.  Tauta autoritārā režīmā    11
2.  Tautas jēdziens mūsdienās    14
2.1.  Nacionālisms    15
2.2.  Nacionālisms Latvijā    17
2.3.  Mūsdienu Latvijas pilsonības institūta specifika    18
  Kopsavilkums    21
  Izmantoto avotu saraksts    23
Darba fragmentsAizvērt

Kopsavilkums
Studiju darba izstrādes procesā autors iztirzāja vairākas atziņas un formulēja secinājumus par tautas jēdzienu K. Dišlera mācībā un tautas jēdziena dimensijām mūsdienās, un it sevišķi Latvijā.
1. K. Dišlers savā mācībā par tautu nosaka divas galvenās tautas jēdziena dimensijas: tautu no etnogrāfiskā viedokļa jeb nāciju un tautu no politiskā viedokļa jeb valsts pilsoņu kopumu.
2. Tautu no etnogrāfiskā viedokļa saista dabiskās saites, kuras ir savstarpēji pakārtotas tādējādi, ka kopīgās ārējās pazīmes un vēsture ir pamats tautas emocionālajai tuvībai – patriotismam, brālīgumam. Savukārt šo pazīmju kopums rod pamatu tautai ar mākslīgām saitēm, proti, organiska etniskā tauta ir pamats valsts izveidei.
3. Tautu no politiskā viedokļa pirmā kārtā saista juridiskā piederība pie valsts, kopēja padotība valsts varai un likumiem. Tomēr arī politiskajai tautai ir svarīgs subjektīvais moments – brālīgums, pašidentifikācija vienam ar otru, jo, lai valsts būtu spēcīga, ilgdzīvotspējīga un labklājīga, pilsoņiem jābūt spējīgai sadarboties gan politiskos jautājumos, gan ikdienā.
4. K. Dišlera mācība par tautu autoritārā režīma laikā manāmi izmainās, jo valstszinātnieks izsakās par valsti un tautu tajā, slavinot valsts vadoni un pastāvošo autoritāro iekārtu. Tiek uzsvērta dabisko tautas vienojošo saišu nozīme, īpaši rase, kultūra un tautas kopības apziņa.

Autora komentārsAtvērt
Atlants