Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.01.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Pedagoģiskās darbības pamati', 1.
  • Konspekts 'Pedagoģiskās darbības pamati', 2.
  • Konspekts 'Pedagoģiskās darbības pamati', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Audzēkņiem ar iekšējo mācību motivāciju raksturīga izziņas interese, skolēnu tieša ieinteresētība mācību procesa realizācijā un mācību rezultāta sasniegšanā. To iespējams stimulēt, izskaidrojot vai parādot, kāpēc noteikta satura vai prasmes mācīšanās ir svarīga. Kā arī to iesējams stimulēt, nodrošinot aktivitāšu dažādību, nodrošinot spēles, modelēšanu, izvirzot mācīšanās mērķus, izveidojot un uzturot zinātkāri.

2. Kā uztver savas kļūdas audzēknis, ja pedagogs ir orientēts uz mācību procesu, un kā – ja pedagogs orientējas uz mācību galarezultātu?

Ja pedagogs ir orientēts uz mācību procesu, tad audzēknis savas kļūdas visdrīzāk uztver ar sapratni vai arī neitrāli. Kļūdas pat varētu sastādīt daļu no mācību procesa, un audzēknis var vieglāk uztvert, ko tieši viņš varētu uzlabot mācību procesā, kādas mācīšanās metodes izmantot u. tml. Taču, ja pedagogs ir orientēts uz mācību galarezultātu, tad audzēknim pat var rasties sajūta, ka viņš nav spējīgs sasniegt šo galarezultātu. Audzēknim var rasties grūtības saprast, kāpēc galarezultāts nav tik labs kā vēlētos, jo nav bijusi vērsta pietiekami liela uzmanība tieši uz mācību procesu. Orientēšanās uz mācību galarezultātu nepalīdz saprast audzēknim, kur varētu būt radušās kļūdas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants