Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.01.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Pedagoģiskā doma renesanses periodā (14.–16.gs.)', 1.
  • Referāts 'Pedagoģiskā doma renesanses periodā (14.–16.gs.)', 2.
  • Referāts 'Pedagoģiskā doma renesanses periodā (14.–16.gs.)', 3.
  • Referāts 'Pedagoģiskā doma renesanses periodā (14.–16.gs.)', 4.
  • Referāts 'Pedagoģiskā doma renesanses periodā (14.–16.gs.)', 5.
  • Referāts 'Pedagoģiskā doma renesanses periodā (14.–16.gs.)', 6.
  • Referāts 'Pedagoģiskā doma renesanses periodā (14.–16.gs.)', 7.
  • Referāts 'Pedagoģiskā doma renesanses periodā (14.–16.gs.)', 8.
  • Referāts 'Pedagoģiskā doma renesanses periodā (14.–16.gs.)', 9.
  • Referāts 'Pedagoģiskā doma renesanses periodā (14.–16.gs.)', 10.
  • Referāts 'Pedagoģiskā doma renesanses periodā (14.–16.gs.)', 11.
  • Referāts 'Pedagoģiskā doma renesanses periodā (14.–16.gs.)', 12.
  • Referāts 'Pedagoģiskā doma renesanses periodā (14.–16.gs.)', 13.
  • Referāts 'Pedagoģiskā doma renesanses periodā (14.–16.gs.)', 14.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Laikmeta raksturojums    4
2.  Renesanses laika pedagogu humānistu paustās idejas    5
2.1.  Itālija    5
2.2.  Vācija    5
2.3.  Francija    5
4.  Angļu humānista T.Mora pedagoģiskie uzskati    6
5.  Itāļu humānista T.Kampanellas pedagoģiskie uzskati    6
6.  Reformācijas kustība. Reformatoru pedagoģiskie uzskati. Mārtiņš Luters    7
7.  Kontrreformācijas mērķi un darbība. Jezuītu ordenis un Ignacijs Lojola    8
8.  Pedagoģiskā doma Latvijā 13. -17. gs.    9
  Secinājumi    11
  Pielikums. Anketa    13
Darba fragmentsAizvērt

Vienmēr ir liecies interesanti tas, ka katrā laika posmā ir bijušas savādākas pedagoģiskās idejas un audzināšanas mērķi. Tāpēc nolēmu īpaši aplūkot viena, manuprāt, interesantākā laika posma pedagoģiskos uzskatus un dažādus pedagogus.
Lai gan renesanses pedagoģiskie uzskati varētu šķist mūsdienām nepiemēroti un neparocīgie, tie tomēr palīdz veidot priekšstatu par renesansi kā laika posmu un pedagoģiju, kā audzināšanas modeli, turklāt tie daļēji ir izmantojami arī mūsdienās, jo pedagoģijā atrodamās problēmas tagad ir gandrīz tādas pašas kā renesanses periodā.

Laikmeta raksturojums

Renesanses1 periodam raksturīgs straujš ekonomiskās dzīves uzplaukums kā lauksaimniecībā, tā arī amatniecībā.
Nostiprinājās valsts centrālā vara, kas, savukārt, pozitīvi ietekmēja ekonomisko attīstību. Tas viss, protams, radīja labvēlīgus apstākļus intelektuālās dzīves uzplaukumam, brīvdomības attīstībai. Intelektuālās dzīves vadība pamazām pārgāja no garīdzniecības laicīgās inteliģences rokās. Radās daudz skolu. Arvien lielāku uzmanību pievērsa antīkajai literatūrai un zinātnei. Izglītības rašanās veicināja meklēt iespējas grāmatu iespiešanai.
1436. gadā tika izgudrota grāmatu iespiešanas mašīna. Tās atklāšana sekmēja izglītības demokratizēšanu. Lasītāju loks kļuva arvien plašāks.
Lasītprasme ietekmēja vēlmi tuvāk iepazīt mākslu, literatūru.…

Atlants