Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.04.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Sensorās audzināšanas īpatnības un nozīme', 1.
  • Konspekts 'Sensorās audzināšanas īpatnības un nozīme', 2.
  • Konspekts 'Sensorās audzināšanas īpatnības un nozīme', 3.
  • Konspekts 'Sensorās audzināšanas īpatnības un nozīme', 4.
  • Konspekts 'Sensorās audzināšanas īpatnības un nozīme', 5.
  • Konspekts 'Sensorās audzināšanas īpatnības un nozīme', 6.
  • Konspekts 'Sensorās audzināšanas īpatnības un nozīme', 7.
  • Konspekts 'Sensorās audzināšanas īpatnības un nozīme', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Bērniem ir netieši jāpalīdz ieiet lietu pasaulē. Tai jābūt ne vien daudzveidīgai, bet tādai, kas veicina viņa vēlmi darboties, likt lietā savas zināšanas, pieredzi. Tādēļ jāļauj ikdienā bērnam padarboties, piemēram, virtuvē ar bļodiņām, katliem, karotēm, piedalīties ēdienu gatavošanā, uzklāt galdu. Ejot pastaigā, lai bērns patstāvīgi izvēlas apģērbu, ko ģērbs, lai pamato savu izvēli, kādēļ viņš to dara. Arī rotaļās, lai bērns izmanto sadzīves priekšmetus – tukšas plastmasas pudeles, burciņas ar vākiem, dažādas krāsas un materiāla auduma gabalus, knaģīšus u.c. Darbojoties ar lietām, lai bērns par tām pastāsta, uzdodiet viņam jautājumus, lai pats meklē uz tiem atbildes. Strādājot kopā ar bērnu viņam var uzdot dažādus uzdevumus, piemēram, pasniegt lielo, mazo plastmasas vai koka karoti. Mazgājot veļu, ļaut bērnam atsevišķi sašķirot baltos un raibos veļas gabalus. Rosināt pēc smaržas nosaukt, kādus ēdienus gatavo u.t.t. Jāļauj bērnam rotaļspēlē darboties, domāt, spriest. Bērnam rotaļas prieku palīdz uzturēt viņa intelektuālā un garīgā aktivitāte, jo rotaļa ir augsne, kur notiek domāšana, runas un iztēles dabīga saistība un attīstība. Mazi bērni ir fantazētāji, relatīvi atraisīti un emocionāli. Īpaši atbalstāmas ir spēles, kurās bērni kaut ko rada – atveido noteiktu lomu, zīmē, modelē.
Šodien pirmsskolas izglītības mērķis ir attīstīt katra bērna aktivitāti (ētiski estētisko, intelektuālo, fizisko), veidojot iekšēju vēlmi izzināt apkārtējo pasauli un apgūt pieaugušo radīto pieredzi. Bērnā jāveido „ Es” apziņa, kas balstīta uz savas rīcības, darbības, jūtu, vēlmju un interešu apzināšanu, uz savu spēju izpausmi aktīvā darbībā, ievērojot vispārcilvēciskās vērtības.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants