Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.08.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Lomu teorija - transakcijas analīzes teorija', 1.
  • Referāts 'Lomu teorija - transakcijas analīzes teorija', 2.
  • Referāts 'Lomu teorija - transakcijas analīzes teorija', 3.
  • Referāts 'Lomu teorija - transakcijas analīzes teorija', 4.
  • Referāts 'Lomu teorija - transakcijas analīzes teorija', 5.
  • Referāts 'Lomu teorija - transakcijas analīzes teorija', 6.
  • Referāts 'Lomu teorija - transakcijas analīzes teorija', 7.
  • Referāts 'Lomu teorija - transakcijas analīzes teorija', 8.
  • Referāts 'Lomu teorija - transakcijas analīzes teorija', 9.
  • Referāts 'Lomu teorija - transakcijas analīzes teorija', 10.
  • Referāts 'Lomu teorija - transakcijas analīzes teorija', 11.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Saskarsmes iesākšanas process    4
  Transakcijas analīzes teorija – cilvēku lomas    6
  Mijiedarbības līmeņi    8
  Situācijas analīze    10
  Izmantotā literatūra    12
Darba fragmentsAizvērt

Komunikatīvā saskarsme (communicatio ) ir saziņa, domu, priekšstatu, jūtu un informācijas apmaiņa starp cilvēkiem viņu darbības procesā, izmantojot saskarsmes līdzekļus, formas un dažādas zīmju sistēmas.
No komunikatīvo prasmju līmeņa ir atkarīga uzvedības kultūra, prasme veidot situācijai atbilstošas attiecības, empātijas līmenis, konfliktsituācijas risināšanas prasme, kā arī sociālās saskarsmes kompetence – tā ļauj realizēt starppersonu atgriezenisko saikni, pārliecināt klausītāju, kā arī aizstāvēt tieši savu viedokli.
Ir iespējama komunicēšana starp cilvēkiem divējādos veidos:
• Starppersonu komunicēšana (norisinās starp indivīdiem)
• Organizāciju komunicēšana (notiek organizāciju līmenī)
Starppersonu komunicēšanas laikā var tikt novēroti trīs komunicēšanās tipi, ar kuru palīdzību notiek informācijas apmaiņa starp indivīdiem un grupām. Pirmais no tiem ir orālā, jeb mutiskā komunicēšana - informācija tiek nodota runājot, komunicējot savstarpēji. Šis veids ir visizplatītākais , ātrākais un efektīvākais tips, kā arī šeit nav valodas un kultūru atšķirības. Otrais ir rakstiskā komunicēšana – tajā ietilpst dažādas sarakstes, piezīmes, ieteikumi, kā arī pārskati. Šajā komunicēšanas veidā ir svarīgi ievērot valodas precizitāti, kādas ir dotā dokumenta noformēšanas prasības. Rakstiskā informācija sabiedrībai pašlaik ir ļoti plaši pieejama. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants