Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.05.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 30 vienības
Atsauces: Nav
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 1.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 2.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 3.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 4.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 5.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 6.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 7.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 8.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 9.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 10.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 11.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 12.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 13.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 14.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 15.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 16.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 17.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 18.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 19.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 20.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 21.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 22.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 23.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 24.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 25.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 26.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 27.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 28.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 29.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 30.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 31.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 32.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 33.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 34.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 35.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 36.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 37.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 38.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 39.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 40.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 41.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 42.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 43.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 44.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 45.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 46.
  • Diplomdarbs 'Sporta nodarbību ietekme uz skolēnu intelektuālo spēju attīstību', 47.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  SPORTA NODARBĪBU IETEKME UZ SKOLĒNU PERSONĪBU    4
2.  INTELEKTS UN TĀ ATĪSTĪBA    9
2.1.  INTELEKTA KOEFICENTS UN TĀ IZPĒTES IESPĒJAS    13
2.2.  INTELEKTA ATTĪSTĪBA UN TO IETEKMĒJOŠIE FAKTORI    14
2.3.  SPORTA NODARBĪBAS KĀ VIENS NO INTELEKTA ATTĪSTĪBU IETEKMĒJOŠAJIEM FAKTORIEM    16
3.  JAUNIEŠU VECUMPOSMA RAKSTUROJUMS    19
3.1.  FIZIOLOĢISKĀ ATTĪSTĪBA    20
3.2.  PERSONĪBAS ATTĪSTĪBA    21
3.3.  JAUNIEŠU EMOCIJAS UN JŪTAS    23
3.5.  JAUNIEŠU SOCIĀLĀ ATTĪSTĪBA    26
4.  PĒTĪŠANAS METODES UN PĒTĪJUMU ORGANIZĀCIJA    28
5.  PĒTĪJUMA REZULTĀTI UN TO ANALĪZE    32
5.1.  EKSPERIMENTĀLĀS UN KONTROLES GRUPU SKOLĒNU REZULTĀTU SALĪDZINĀJUMS    32
5.2.  KORELĀCIJAS KOEFICENTU ANALĪZE    36
  NOBEIGUMS    41
  LITERATŪRAS SARAKSTS    42
  ANOTĀCIJA    44
  ANNOTATION    45
Darba fragmentsAizvērt

NOBEIGUMS
Analizējot diplomdarba izstrādes gaitā iegūto informāciju secināju, ka:
1. Sporta literatūrā teikts, ka fiziskā aktivitāte veicina efektīvāku asinsriti visās ķermeņa daļās, ieskaitot smadzenes, un tas savukārt attīsta prāta asumu. Lai gan īsti precīzi vēl nav noskaidrota saistība starp sporta nodarbībām un labām intelektuālajām spējām. Taču, daudzi autori ir noskaidrojuši, ka fiziskie vingrinājumi ir svarīgs faktors, no kura atkarīgas intelektuālās spējas.
2. Iegūtie rezultāti un matemātiskās statistikas aprēķini liecina, ka skolēni, kas nodarbojas ar sportu ir tik pat sekmīgi un intelektuāli attīstīti kā pārējie skolēni, vienīgi atzīmes sportā viņiem ir vidēji par 1,5 ballēm augstāka kā pārējiem skolēniem un šī atšķirība ir statiski ticama. IQ testā, 4 atzīmju summā eksaktajos priekšmetos, 4 atzīmju summā humanitārajos priekšmetos un vecāku izglītības līmeņa vidējie rezultāti ir ļoti līdzīgi un mazās atšķirības grupu vidējos rezultātos nav statiski ticamas.
3. Eksperimentālajā grupā intelektuālā testa rezultātiem ticama korelācija ir trīs gadījumos. Vislielākais korelācijas koeficents ir starp IQ un atzīmi sportā, kur r=0,821. Kontroles grupā korelācijas koeficents starp IQ un atzīmi sportā ir r=0,809. Tātad, jo labāka skolēnam atzīme sportā, jo lielāks arī viņa intelektuālais koeficents. Šie rezultāti ir ļoti līdzīgi abās grupās. Un arī šajā gadījumā varam izdarīt secinājumu, ka sporta nodarbības veicina intelektuālo attīstību. Skolēnu vecumam un treniņu stāžam nav būtiskas saistības ar citām pētāmajām pazīmēm, jo korelācijas koeficenti ir mazāki par kritiskajām vērtībām. Eksperimentālajā grupā treniņu biežumam ticama korelācija ir ar vecāku izglītību, lai gan korelācija ir vāja. Šeit var izdarīt tādu pieņēmumu, ka jo izglītotāki vecāki, jo vairāk skolēni apzinās sporta pozitīvo ietekmi un biežāk apmeklē sporta treniņus.
Atzīmei sportā ir cieša korelācija ar atzīmēm eksaktajos un humanitārajos priekšmetos, kur koeficenti ir attiecīgi r=0,686 un r=0,723.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants