Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.12.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Produkta jēdziens un klasifikācija', 1.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens un klasifikācija', 2.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens un klasifikācija', 3.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens un klasifikācija', 4.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens un klasifikācija', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Patērētāja viedokļa otrajā produkta līmenī parādās tāds produkta raksturlielums, kā kvalitāte. Kvalitāte ir produkta spēja veikt savas patēriņa funkcijas. Tas ir viens no uzņēmuma līdzekļiem cīņā ar konkurentiem par pircējiem. Kvalitātes līmeni izvēlas pats ražotājs produkta attīstīšanas procesā tādā mērā, lai padarītu uzņēmumu maksimāli konkurētspējīgu- tātad ar kvalitātes līmeni nostiprinot savu pozīciju mērķtirgū. Lai gan kvalitāti raksturo ilgmūžība, drošums un precizitāte, lietošanas vienkāršība, ātrums un citas ar patēriņu saistītās īpašības, tomēr patieso kvalitātes vērtējumu var sniegt tikai produkta lietotājs.
Produkta kvalitāte var būt: zema; vidēja; augsta un augstāka. Kvalitātes vērtējums lielā mērā ir saistīts ar tādiem ekonomiskajiem rādītājiem, kā: cena; pārdevums; peļņa, u.c. Kvalitātes uzlabošana nodrošina ražotājiem iespēju paaugstināt cenu tādā līmenī, lai tiktu pārsniegts ražošanas izmaksu pieaugums. Tomēr šis kāpums ir ar ierobežotām izaugsmes iespējām- jo sasniedzot noteiktu robežu, pāreja no augstas kvalitātes uz vēl augstāku vairs nav rentabla, jo produkta cena vairs nespēj apsteigt produkta izmaksas. Tāpēc ražotājam jābūt stingrai programmai par preces kvalitātes vadīšanu perspektīvā. Tātad ražotājam jāņem vērā, ka kvalitāte ir to īpašību kopums, tieši kuru dēļ tiek radīta prece. Bet augsta kvalitāte ir saistīta arī ar augstu cenu, kas savukārt var samazināt preces konkurētspēju. Tāpēc kvalitātes līmenim ir jābūt pamatotam ar konkrētiem tirgus pētījumiem un balstītam uz konkrētu patērētāju vajadzību apmierināšanu. Jo ja preces pircējs uzskatīs, ka cena neatbilst kvalitātei, tad cenas paaugstinājums pēc kvalitātes uzlabošanas var pircējam šķist nepamatots un bezjēdzīgs- tātad prece netiks pirkta.

Autora komentārsAtvērt
Atlants