Vērtējums:
Publicēts: 04.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Antīko filosofu uzskati. Aristotelis, Sokrats, Platons, Kvintiliāns', 1.
  • Konspekts 'Antīko filosofu uzskati. Aristotelis, Sokrats, Platons, Kvintiliāns', 2.
  • Konspekts 'Antīko filosofu uzskati. Aristotelis, Sokrats, Platons, Kvintiliāns', 3.
Darba fragmentsAizvērt

No Platona esam ieguvuši bērnudārza izveides ideju, un sieviete vienlīdzību izglītībā ar vīrieti. No Kvintiliāna mācības līdz mūsdienām esam saglabājuši viņa izvirtzīto prasību skolotājam nepārtraukti attīstīt savas pedagoģiskās spējas. Manā skatījumā nav pieņemama Aristoteļa ideja, ka sieviete pēc dabas atšķiras no vīrieša un, izglītojot viņu, nevar iegūt nekādu labumu. Man nav pieņemamas romas audzināšanas uzskati, kas balstījās uz lietderību, faktiem, nepievērsa uzmanību morāles audzināšanai, varēja cilvēkus nežēlīgi sodīt, neuzklausot viņus. Turpretim,
iepazīstot sengrieķu domātājus, man patīk viņu izvirzītās idejas par tikumības un morāles mācīšanu, arī patīk, ka liela uzmanība tiek veltīta fiziskajai sagatavotībai, jo manā skatījumā mūsdienās fiziskajai sagatavotībai netiek pievērsta tik liela uzmanība, redzam, ka bērni daudz slimo, nav norūdīti.
Pedagoģija kā zinātne aizsākās 17.gs, bet domas par audzināšanu kā redzam aizsākās Senajos laikos, pateicoties izcilajiem filozofiem, kuru daudzas idejas vēl izmantojam šodien, papildinot, veidojot jaunu, progresīvu.

Atlants