Vērtējums:
Publicēts: 27.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga pētniecības metodes. Pētniecības organizēšana', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga pētniecības metodes. Pētniecības organizēšana', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga pētniecības metodes. Pētniecības organizēšana', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga pētniecības metodes. Pētniecības organizēšana', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Lai labāk pārzinātu tirgus iespējas un risinātu mārketinga problēmas, uzņēmumiem vajadzīga izsmeļoša un reāla informācija. Tie nevar veikt analīzi, plānošanu un kontroli, nepētot savu pircēju, konkurentu, starpnieku un pašu datus par realizāciju un cenām. Tāpēc uzņēmumam ir nepieciešama mārketinga informācijas sistēma (MIS), kas ir pastāvīgi funkcionējoša un savstarpēji saistīta cilvēku, iekārtas un darbību sistēma, kas paredzēta informācijas vākšanai, apstrādei, analīzei, novērtēšanai un sadalei pēc vietas, laika un precizitātes, lai pieņemtu lēmumus mārketinga jomā. Ja uzņēmumam ir rīcība MIS, tam ir priekšrocības lēmumu pieņemšanā salīdzinājumā ar citiem. Uzņēmumam ir nepieciešama iekšējā informācija par apgrozījumu, izmaksām, krājumiem, naudas kustību, kreditoriem un citiem rādītājiem, un to veido ar pasūtījumiem, transportēšanu un rēķinu samaksu saistīto dokumentu kopu.1
Tajā pašā laikā uzņēmumam ir vajadzīga arī ārējā jeb intelektuālā mārketinga informācija, kas ir avotu un darbību komplekss, ko izmanto, lai nepātraukti iegūtu informāciju par dažādiem mārketinga ārējas vides raksturlielumiem. Sistēmas intelektuālais potenciāls sastāv no grāmatām, avīzēm un speciālām publikācijām; to veido arī sarunas ar pircējiem, piegādātājiem, starpniekiem un paša uzņēmuma darbiniekiem.…

Atlants