Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.11.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 1.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 2.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 3.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 4.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 5.
Darba fragmentsAizvērt

24. Reformpedagoģijas virzienu raksturojums: Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuī pedagoģiskās atziņas, S.Frenē pedagoģiskās atziņas.
ASV izglītības koncepcija tika balstīta uz pragmatisma filozofu – maksimālu izglītības lietderību, par kuras ideālu kļūst prasme kontaktēties ar cilvēkiem un pielāgoties dzīves apstākļiem. Pragmatisma filozofija ASV radās XIX gadsimta 70.gados. tās pamatlicēji bija filozofi un psihologi. Pedagoģijā filozofiskais strāvojums atbalsi guva Čārlza Pīrsa (1839-1914), Viljama Džeimsa (1842-1916) un Džona Djuī (1859-1952) idejās.
25. Reformpedagoģijas virzieni: Attīstītājmācīšanas idejas (L.Zankovs, V.Davidovs, D.Eļkoņins).
80.-90.gados skolotāju uzmanību aizvien vairāk piesaista attīstošās izglītības idejas. Jau 30.gados krievu psihologs humānists Ļ.Vigotskis pamatoja apmācības, kuras vistiešākais pamatmērķis būtu bērna attīstība un lietderība. Attīstošā apmācība ir vienota pedagoģiskā sistēma, alternatīva tradicionālajai skolas apmācības sistēmai.
26. Reformpedagoģijas virziena raksturojums/ Valdorfskola.
Reformpedagoģija akcentēja jautājumu par bērna attīstību, tās pārstāvji meklēja jaunus ceļus apmācības organizēšanā un mācību metožu pielietošanā.Reformpedagoģijas ideju attīstību realizēja vairākos virzienos – pašdarbības un darba skolās, sociālajā audzināšanā, eksperimentālajās mācību – audzināšanas iestādēs un citur.

Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants