-
Skolēna un skolotāja sadarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 2 | |
1.1. | Par skolēna attiecībām ar skolotāju | 4 |
1.2. | Skolēna – pedagoga sadarbība | 6 |
1.3. | Skolēnu uzvedības problēmas | 9 |
1.4. | Konfliktsituācijas skolās | 11 |
2.1. | Skolēnu vadība un sporta ētika | 12 |
2.2. | Sporta ētikas loma sporta izglītībā | 13 |
2.3. | Ētiskās vērtības sportā | 14 |
2.4. | Sporta skolotāju profesionālās ētikas pamatprasības | 16 |
2.5. | Sodi un uzslavas | 20 |
2.6. | Triecienspēks rodas komandā (par to, kā strādāt kopā) | 21 |
Secinājumi | 23 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 24 | |
Pielikums | 25 |
Secinājumi
1. Par izdevušos skolotāju nevar kļūt tāpat vien. Skolotājam ir jāmīl savs darbs, jo šī profesija nestāv uz vietas-tā nepārtraukti virzās augšup un līdz ar šo virzību jebkura veida pedagogam ir jāattīstās un jāseko savai izaugsmei, lai gala rezultātā spētu veidot pietiekami kvalitatīvu skolēna un skolotāja sadarbības modeli.
2. Labs skolotājs ir iedvesmas avots un šajā sakarā šīs profesijas pārstāvjiem ir jāseko sev līdzi ne tikai savā darba vietā, bet arī ārpus tās darba laika. Īpaši šis punkts attiecas uz sporta skolotājiem, jo tiem ir jāseko ne tikai savai garīgajai izaugsmei, zināšanām un ārējam izskatam, bet arī fiziskajai formai.
3. Lai skolā veidotos veiksmīga sadarbība, pirmkārt pašiem skolotājiem ir jāsadarbojas savā starpā, jo skolā jābūt vienotām prasībām.
Skolas darbu vajadzētu organizēt tā, lai visas tajā iesaistītās puses vēlētos sadarboties izvirzīto mērķu sasniegšanā, piemēram, uzmundrināt un iedrošināt kautrīgu bērnu uzstāties pasākumā vai piedalīties sporta sacensībās, paslavēt klases palaidni pat par vismazāko labi paveikto darbu, jo uzslavas var veicināt vēlmi mainīt savu uzvedību, vēlmi censties pamatīgāk apgūt mācību vielu.
…
Uzņēmība vadīt skolēnus mācību iestādē vai jauniešu sporta skolā ir piedzīvojumu pilna lieta, taču līdz ar visiem pozitīvajiem aspektiem ir jāsaprot tas, ka uz pedagoga pleciem gulstas ļoti liela atbildība. Sevišķi atbildīgi ir vadīt darbu ar bērniem līdz 12 gadiem. Viņiem tu esi ne tikai skolotājs vai treneris, bet arī vēl viens papildu vecāks. Dažos gadījumos tavs uzvedības veids- tava vadības prasme – bērniem un jauniešiem var nozīmēt vairāk nekā viņu vecāki. Tu kļūsti normu veidotājs. Tāpēc ir svarīgi, lai tu patiešām pārdomātu, ko tu vēlies panākt ar savu vadības veidu. Tev jāiedomājas arī sevi tajos apstākļos, kuros tu un tava grupa sadarbosies. Ne mazāk svarīgi ir izprast arī to ,ko vēlas vecāki un ko vēlas paši bērni?