Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.06.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Diskriminantu analīze', 1.
  • Referāts 'Diskriminantu analīze', 2.
  • Referāts 'Diskriminantu analīze', 3.
  • Referāts 'Diskriminantu analīze', 4.
  • Referāts 'Diskriminantu analīze', 5.
  • Referāts 'Diskriminantu analīze', 6.
  • Referāts 'Diskriminantu analīze', 7.
  • Referāts 'Diskriminantu analīze', 8.
  • Referāts 'Diskriminantu analīze', 9.
  • Referāts 'Diskriminantu analīze', 10.
  • Referāts 'Diskriminantu analīze', 11.
  • Referāts 'Diskriminantu analīze', 12.
  • Referāts 'Diskriminantu analīze', 13.
  • Referāts 'Diskriminantu analīze', 14.
  • Referāts 'Diskriminantu analīze', 15.
  • Referāts 'Diskriminantu analīze', 16.
  • Referāts 'Diskriminantu analīze', 17.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Diskriminantu analīzes vispārīgs raksturojums    4
  Diskriminantu analīzes izmantošana    5
  Diskriminantanalīzē izmantojamie rādītāji    7
  Diskriminantu analīze    9
  Diskriminantu analīzes mērķi    9
  Diskriminants    10
  Diskriminanta analīzes modelis    10
  Diskriminantu funkcijas noteikšana    12
  Diskriminata funkcijas izvedums    12
  Diskriminantu funkcijas pārbaude    14
  Kopsavilkums    18
  Literatūras saraksts    19
Darba fragmentsAizvērt

Katru dienu uzņēmēji, uzņēmuma darbinieki, klienti saskaras ar iespēju izvēlēties, attiecīgi – uzņēmēji – izvēlēties vienu vai otru preču piegādātāju; darbinieki – savu darba laiku, kas ir apmaksāts no darba devēja naudas, veltīt darba devēja interesēm vai personīgajām interesēm, apmeklējot portālu www.draugi.lv; klienti – iegādājoties vienu vai otru produktu, piemēram – maizi, gan Hanzas Maiznīcas maize ir garšīga, gan Fazer maize ir garšīga- galvenais ik solī ir izvēlēties un izdarīt pareizo izvēli, lai pēc laika nebūtu jāpārdzīvo.
Ikdienā pērkot ikdienā nepieciešamās preces, cilvēki neveic tirgus pētījumus saviem spēkiem, bet iepazīstas jau ar gataviem risinājumiem – piemēram, Hanzas Maiznīcai kaloriju saturs ir mazāks, kā ir Fazer maizei (šis apgalvojums nav ņemts no pētījuma, tas ir tikai piemērs). Un tieši tā pat – cilvēks pērkot jaunu mašīnu, netaisīs apjomīgu pētījumu, kura mašīna sabojājas ātrāk un kura vēlāk, viņš būs jau iepriekš veicis gatavu pētījumu apsekošanu un tikai tad izveidos savu personīgo viedokli, attiecīgi baltoties uz citu cilvēku veiktiem pētījumiem.
Savukārt uzņēmējam, lai izvēlētos pareizo piegādātāju, ir ļoti vienkārša matemātikas formula – izejmateriāla cena + ceļa izdevumi līdz ražotnei, šādu salīdzinājumu veikt starp diviem vai vairākiem piegādātājiem arī nav sarežģīti.
Bet sarežģīti kļūst tajā brīdī, kad ir jāizvēlas rezultatīvā produkta krāsa, izmērs – cilvēka intuitīvās reakcijas uz produktu, lai šos rezultātus iegūtu tiek veikti lieli un sarežģīti mārketinga pētījumi. Uzņēmējs bieži vien pats ar šo jautājumu risināšanu nenodarbojas, bet to viņa vietā izdara profesionālas mārketinga pētīšanas kompānijas, uzņēmējs ar tirgus izpētei saskaras tikai šī procesa pašā sākumā, kad tiek nodots darba uzdevums un mērķis attiecīgajām mārketinga pētīšanas institūcijām, kas par attiecīgu samaksu veic uzdotos uzdevumus. Rezultātā saņemot jau apkopotus rezultātus, saprotamā valodā, nevis sarežģītās tabulās.
Šajā referātā apskatīsim vienu no metodēm, kas pētījumos tiek izmantota – diskriminantu analīze.…

Atlants