Vērtējums:
Publicēts: 11.10.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Literatūras analīze par TV reklāmas mākslinieciskā puse    4
1.1.  TV reklāmās ietverto mākslas darbu apskats    6
1.2.  Uztvere    9
1.3.  Steriotipiskā uztvere    10
1.4.  Simboliskā uztvere    11
1.5.  Asociatīvā uztvere    12
1.6.  Jauniešu no 16-25 gadiem un vidēja brieduma no 26-45 gadiem posma raksturojums    17
  Secinājumi    19
2.  Praktiskā daļa. Mākslas darbu izmantošanas TV reklāmās potenciālo patērētāju uztverē dažādās vecuma grupās    20
2.1.  Pētījuma objekta un metožu raksturojums    20
2.2.  Pētījuma norise. Rezultātu kvantitatīvā un kvalitatīvā analīze    21
2.3.  Individuālo respondentu izpēte un rezultātu analīze    22
2.4.  Pētījumu rezultātu interpretācija    25
  Secinājumi    43
  Nobeigums    44
  Izmantotā literatūra    45
  Anotācija    46
  Annotation    47
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
Darba nobeigumā jāsecina, ka abas izvirzītās hipotēzes apstiprinās daļēji: 1) Gados jaunāki cilvēki asociācijas veido balstoties uz emocijām, gados vecāka no pieredzes, vērtību uzskatiem. Lai arī būtībā hipotēze apstiprinās un respondenti no 16-25 balstās un atbild izmantojot emocionālos izteikumus, dažos jautājumos vērojama zināšanu izmantošana. 26-45 izmanto savu pieredzi un zināšanas.
2) Gados jaunāki cilvēki mākslas darbus reklāmās neasociē ar produktu un reklāmas domu, gados vecāki veido asociācijas ar produktu un izprot reklāmas domu. 16-25 asociē ja ir zināms mākslas darbs, bet vērojams, ka neuztver reklāmas domu, 26-45 veido asociācijas veido un saredz reklāmas domu, bet uzskata, ka nav nepieciešams zināt mākslas darbu, jo asociācijas veidojas ar mākslu kā tādu un radošo radīšanas procesu.
No respondentu atbildēm var secināt, ka mākslas darbu izmantošana reklāmās, jāveic pārdomāti, kādā reklāmā tiek ietverts mākslas darbs, it sevišķi atpazīstams. Asociācijas pārsvarā tiek veidotas un paralēles var sameklēt, bet dažās reklāmās , slavenu mākslas darbu izmantošana izraisa negatīvismu, jo tiek izjusta cieņa pret darbu un mākslinieku, kā arī darba vērtības novērtēšana.
Lai labāk spētu novērtēt asociatīvās domāšanas dažādību vecuma grupās, nepieciešams sīkāks vecuma grupu izdalījums, kā arī jautājumi par izglītību un interesēm, kas ļautu noteikt asociatīvās domāšanas virzienu un šī laika asociatīvo domāšanu dažādās vecuma grupās.

Atlants