Vērtējums:
Publicēts: 13.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prakses atskaite 'Pētījums eksperimentālajā psiholoģijā', 1.
  • Prakses atskaite 'Pētījums eksperimentālajā psiholoģijā', 2.
  • Prakses atskaite 'Pētījums eksperimentālajā psiholoģijā', 3.
  • Prakses atskaite 'Pētījums eksperimentālajā psiholoģijā', 4.
  • Prakses atskaite 'Pētījums eksperimentālajā psiholoģijā', 5.
  • Prakses atskaite 'Pētījums eksperimentālajā psiholoģijā', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Uzmanība- izziņas process, kas nodrošina psihes virzību un koncentrēšanos uz konkrētajiem kairinātājiem.
Uzmanība pilda svarīgas cilvēka uzvedības organizācijas un izziņas aktivitātes funkcijas, pateicoties kurām ir iespējama visbūtiskākās informācijas atlase un pārstrāde, operatīva orientēšanās apkārtējas vides pārmaiņās un psihes resursu koncentrācija nozīmīgu mērķu sasniegšanā.
Uzmanība psiholoģijā tiek aplūkota kā universāla psihiska parādība un saprasta kā apziņas koncentrēšanās psihiska funkcija.
Galvenie uzmanības raksturojumi, tādi kā apjoms, noturība, koncentrācija, sadalījums, pārslēgšanās, tiek novērtēti tikai eksperimentāli un realitātē netiek atšķirti.
Galvenie uzmanības veidi: tīšā (patvaļīgā), netīšā (nevilšā), pēctīšā, ārējā un iekšējā, kolektīvā, grupveida un individuālā.
Svarīgas lietas, kas jāievēro, lai sekmētu septiņgadīgo bērnu uzmanību:
Svarīga ir pedagogu personība, attieksme pret audzēkņiem, pacietība, izturība, neatlaidība. Prasme vērot izmaiņas bērnā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants