Vērtējums:
Publicēts: 07.03.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts '5 - 6 gadus veco bērnu gatavība skolai', 1.
  • Referāts '5 - 6 gadus veco bērnu gatavība skolai', 2.
  • Referāts '5 - 6 gadus veco bērnu gatavība skolai', 3.
  • Referāts '5 - 6 gadus veco bērnu gatavība skolai', 4.
  • Referāts '5 - 6 gadus veco bērnu gatavība skolai', 5.
  • Referāts '5 - 6 gadus veco bērnu gatavība skolai', 6.
  • Referāts '5 - 6 gadus veco bērnu gatavība skolai', 7.
  • Referāts '5 - 6 gadus veco bērnu gatavība skolai', 8.
  • Referāts '5 - 6 gadus veco bērnu gatavība skolai', 9.
  • Referāts '5 - 6 gadus veco bērnu gatavība skolai', 10.
  • Referāts '5 - 6 gadus veco bērnu gatavība skolai', 11.
  • Referāts '5 - 6 gadus veco bērnu gatavība skolai', 12.
  • Referāts '5 - 6 gadus veco bērnu gatavība skolai', 13.
  • Referāts '5 - 6 gadus veco bērnu gatavība skolai', 14.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads   
.5 – 6 gadīgo bērnu sagatavošanas iespējas skolai   
2.  5 – 6 gadīgo bērnu sagatavotība skolai   
3.  5 – 6 gadīgo bērnu psiholoģiskā gatavība skolai   
Pirmsskolas pedagoģiskā procesa būtība, īpatnības un saturs   
5.  Teorētiskās atziņas par pirmsskolas bērnu sagatavošanu skolai   
  Izmantotā literatūra   
Darba fragmentsAizvērt

Aktualitāte: Pašreiz aktuāls ir jautājums par radošas, atvērtas, vadošas un darboties gribošas personības veidošanu jau pirmsskolas vecumā, saglabājot katra bērna individualitāti. Jo ikviens no mums ir citāds, rūpīgi meistarots, apveltīts ar vienreizējām spējām. Mums vajadzīgs laiks, lai to atklātu un uzzinātu.
Problēma: Tik daudzi cilvēki aiziet neievēroti un nenovērtēti tikai tāpēc vien, ka neviens negrib tērēt laiku apbrīnot viņu vienreizīgumu. Rodas jautājums, vai mēs bērnudārzā rūpīgi ielūkojamies katrā audzēknī? Vai protam saskatīt to unikālo, neatkārtojamo īpatnību un īpašību kompleksu, kas ikvienu mazuli atšķir no pārējiem, un atbalstīt katra vajadzības spējas? Jāatceras, ka bērns kā individualitāte nes sevī to īpatno, kas izpaužas viņa personībā, pieredzē patībā. Visi viņi tiecas pēc labāka dzīves stila, bet katrs to dara īpatnēji, ar atšķirīgām kļūdām un pa savu ceļu.
Obligāta 5-6 gadus vecu bērnu sagatavošana skolai nozīmē visu šī vecuma bērnu iesaisti pirmsskolas izglītošanā, kas akceptē izzinošas darbības attīstību, kā arī personības emociju un gribas sfēras attīstību aktīvajā darbībā, saskarsmē ar vienaudžiem un pieaugušajiem, ievērojot pirmsskolnieka individuālās un vecuma īpatnības, bērna "Es" koncepcijas attīstības nosacījumus. Sabiedrībā pastāv uzskats, ka šāda prasība nozīmējot bērna iesaisti skolas atmosfērā un skolas noteikumus. Tomēr tas tā nav, pirmsskolas vecums ir bērnības un rotaļu laiks. Spēlējoties, bērns realizē savus nākotnes sapņus, vingrinās savstarpējās attiecībās ar vienaudžiem un pieaugušajiem.
Ir svarīgi, lai pieaugušie- skolotāji un vecāki- uztvertu spēli kā nopietnu bērna darbošanos, kuras rezultātā viņš apgūst pieredzi valodas, literatūras, dabaszinību u.c. jomā.
Pedagoģiskā procesa organizācija pirmsskolas iestādēs vēsturiski vienmēr ir bijusi sociāli nozīmīga problēma. Straujš kāpums bērna pirmsskolas attīstības līdzekļu nodrošinājumā, tradicionālās pedagoģijas un mūsdienu pedagoģijas atziņu simbioze ļauj jaunā pavērsienā izstrādāt pamatus pedagoģiskā procesa organizācijai mūsdienu pirmsskolas iestādē.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants