Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.11.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Ievads komunikācijas teorijās', 1.
  • Konspekts 'Ievads komunikācijas teorijās', 2.
  • Konspekts 'Ievads komunikācijas teorijās', 3.
  • Konspekts 'Ievads komunikācijas teorijās', 4.
  • Konspekts 'Ievads komunikācijas teorijās', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Jēdzienam „komunikācija” ir vairāki skaidrojumi un definīcijas, taču šajā kursā par komunikāciju dēvē – mijiedarbības procesu starp cilvēkiem, kuras laikā tiek nodota informācija. 1
Shannon un Weaber komunikācijas modelis attēlo komunikāciju kā vienkāršu lineāru procesu. Autori izšķir 3 galveno komunikācijas līmeņus –
Tehniskās problēmas (kā precīzi pārsūtīt zīmes),
semantiskās problēmas (kā izvēlētās zīmes atspoguļo vēstījumu) un
efektivitātes problēmas (kāda ir saņemtā vēstījuma ietekme).
Modeļa pirmais posms ir informācijas avots (information source). Tas izvēlas vēstījumu, ko ar raidītāja (transmitter) palīdzību pārvērtīs signālā. Šo signālu ar kanāla (channel) palīdzību tālāk nodod informācijas saņēmējam (receiver). Komunikācijas procesā var rasties arī dažādi trokšņi (noise), kas traucē uztver informāciju, piemēram, telefona „čirkstoņa”. Autori uzsver, ka šie 3 līmeņi nav nedalāmi, bet gan savā starpā saistīti. 2
Katz, Gurevitch, un Hass izveidojuši apļveida modeli, ar kuru palīdzību skaidro 5 masu mediju savstarpējās attiecības un vēlas noskaidrot, kādēļ cilvēki izmanto tieši šīs daļas. Autori atklāja to, ka iedzīvotāji avīzes, radio un televīziju lietoja tādēļ, lai būtu saistīti ar sabiedrību kopumā. Izglītotākā sabiedrības daļa lietoja drukātos medijus, un mazāk izglītotie – elektroniskos un vizuālos medijus. 1…

Autora komentārsAtvērt
Atlants