Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.04.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Melodijas telefonā', 1.
  • Konspekts 'Melodijas telefonā', 2.
  • Konspekts 'Melodijas telefonā', 3.
  • Konspekts 'Melodijas telefonā', 4.
  • Konspekts 'Melodijas telefonā', 5.
  • Konspekts 'Melodijas telefonā', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Visā pasaulē jaunākais modes kliedziens ir mobilo tālruņu melodijas. Sākotnēji tālruņos bija tikai dažas melodijas. Ar laiku to skaits palielinājās, tomēr vairāk par dažiem desmitiem iekļauto melodiju gandrīz neviens aparāts nepiedāvā. Dažos telefonu modeļos ir iespējams pašam komponēt melodijas, taču šī iespēja ir visai neērta.
„Deac” ir viena no firmām, kura apstrādā cilvēku iesūtītas īsziņas ar pieprasījumu aizsūtīt melodiju, logo vai grafisko īsziņu. Pieprasījums tiek apstrādāts un pretī nosūtīta pieprasītā melodija. Firmā apstrādā dziesmu kodus un pārdod tālāk saturu. (Melodijas veido satura piegādātāji.)

Mārtiņš Īviņš, kurš piegādā firmai „Deac” mobilo telefonu melodijas, logo un grafiskās īsziņas, stāsta, ka „ir vienkanāla melodijas (monofoniskās), kur skan pī-pī-pī dažādos toņos un polifoniskās, kur ir daudz dažādu instrumentu. Iepriekš tehniski sarežģītāk bija uztaisīt parastās melodijas (vienkanāla), jo atšķiras nogādāšanas veids līdz telefonam. Katram telefonam (Nokia, Siemens u.c.) bija jātaisa savs risinājums. Polifoniskajām melodijām ir vienāds standarts.”
„No sākuma bija tikai skaņas, ko nevarēja saukt par melodijām. Viņas visas bija līdzīgas. Vēlāk sāka likt vairākas notis kopā. Cilvēki paši komponēja. Tagad jau to dara ar datora palīdzību. Saliekot vairākas notis kopā, iegūst melodiju. Tās ir šīs skaņas, kas ir telefonos iekšā. Var arī pats telefona lietotājs komponēt savu melodiju, bet ir sarežģīti sakomponēt kaut ko normālu, jo tur ir jāmāk un jāzina tā tehnika,” informēja firmas „Deac” pārstāvis. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants