Vērtējums:
Publicēts: 28.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Ķermeņa ētika un estētika', 1.
  • Referāts 'Ķermeņa ētika un estētika', 2.
  • Referāts 'Ķermeņa ētika un estētika', 3.
  • Referāts 'Ķermeņa ētika un estētika', 4.
  • Referāts 'Ķermeņa ētika un estētika', 5.
  • Referāts 'Ķermeņa ētika un estētika', 6.
  • Referāts 'Ķermeņa ētika un estētika', 7.
  • Referāts 'Ķermeņa ētika un estētika', 8.
Darba fragmentsAizvērt

2.4. Jauno laiku ķermeņa estētika
Jauno laiku mākslai, literatūrai, mūzikai un arhitektūrai, kā arī attieksmei pret ķermeni raksturīga dažādība, ko noteica izmaiņas gan cilvēka pasaules izjūtā, gan politikā, ekonomikā un arī sabiedrības sociālajā struktūrā. Šim laika posmam kopumā raksturīga dažādība.
• Baroks (17.gs.). Baroka atmosfēra ietver sevī apslēptu erotiku. Cilvēku tēli tika apģērbti, bet apģērbs izraisīja lielāku erotiku nekā renesanses kailums. Cilvēks, kas renesansē bija anatomiski skaists, nu iemantoja seksuālu skaistumu.
• Rokoko(18.gs.). Kultivētas alkas pēc izšķērdības, dīkdienības, baudām, tajos atspoguļojās amoralitāte. Ķermenim tiek piedēvēts mūžīgā jaunībā un skaistums, bauda un bezrūpība.
• Klasicisms(17. – 19.gs.). Uzskati atgriežas pie antīko kultūru (Senās Grieķijas, Senās Romas) uzskatiem un mentalitātes. Nav pieļaujama kaunēšanās no sava ķermeņa.

• Reālisms(19.gs.). Nemeklē ideālo skaistumu, jo skaistais pastāv visur, izņemot brutalitātē un varmācībā. Galvenais kritērijs ir patiesā dzīve un ikdienišķums.

Autora komentārsAtvērt
Atlants