Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Preiļu un Rēzeknes pašvaldību salīdzinājums', 1.
  • Konspekts 'Preiļu un Rēzeknes pašvaldību salīdzinājums', 2.
  • Konspekts 'Preiļu un Rēzeknes pašvaldību salīdzinājums', 3.
  • Konspekts 'Preiļu un Rēzeknes pašvaldību salīdzinājums', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Kopīgais :
Lai nodrošinātu iedzīvotāju līdzdalību īpaši svarīgu vietējās nozīmes jautājumu izlemšanā, gadījumos, kas noteikti šajā nolikumā vai citos normatīvajos aktos, ar pašvaldības domes lēmumu visā pašvaldības teritorijā vai tās daļā, var tikt organizētas publiskā apspriešana.
Publisko apspriešanu nerīko par: 1) saistīti ar administrācijas struktūru un iekšējo darba organizāciju; 2) saistīti ar amatpersonu iecelšanas vai atcelšanas un citiem personāla jautājumiem; 3) jautājumiem, kas attiecas uz konkrētu fizisku vai juridisku personu, it sevišķi administratīvu aktu; 4) saistīti ar valsts pārvalde funkciju īstenošanu; 5) budžetu un nodokļu maksājumu atbrīvojumiem; 6) ja jautājums ir citu publisko institūciju kompetencē.
Par publiskās apspriešanas rīkošanu Dome var lemt : 1) pēc ne mazāk kā 2/3 deputātu iniciatīvas; 2) pēc pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas; 3) pēc pašvaldības domes priekšsēdētāja iniciatīvas; 4) citos likumā noteiktos gadījumos.
Kā arī kopīgs abām pašvaldībām, ka pēc iedzīvotāju iniciatīvas publiskā apspriešana var notikt, ja ne mazāk kā pieci procenti no attiecīgās teritorijas iedzīvotājiem šajā nolikumā noteiktā kārtībā vēršas pašvaldības domē.
Un publiskās apspriešanas rezultātiem ir konsultatīvs raksturs.

Autora komentārsAtvērt
Atlants