Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.10.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Mārketinga būtību izsaka ar tā pamatelementiem – pētīšanas un vadīšanas objektiem. Tie ir:
• Vēlmes ir cilvēka iekšējā tieksme pēc kaut kā un tās ir mārketinga pamatā. Tajās ietilpst:
1. Fizioloģiskās vēlmes – pēc izsalkuma apmierināšanas, mājokļa, drēbēm;
2. Sociālās vēlmes – pēc drošības, draudzības, darba;
3. Pašapliecināšanās vēlmes – pēc atzīšanas, cieņas, prestiža, stāvokļa sabiedrībā.
• Vajadzības. Vēlmes izpaužas arī kā cilvēka vajadzības, kas ir vēlmju īpaša forma – prasība pēc kaut kā, un tā ir atkarīga no sabiedrības sociālkultūras līmeņa un cilvēku personiskajām īpatnībām. Pastāv trīs vajadzību apmierināšanas veidi:
1. Pašnodrošināšanās paredz, ka katrs patstāvīgi sagatavo sev visus nepieciešamos produktus.
2. Decentralizētā maiņa ir solis virzienā uz tirgus veidošanu un līdz ar to arī darba efektivitātes paaugstināšanu.
3. Centralizētā maiņa jau paredz šauru specializāciju, kad maiņu noteiktā vietā organizē tirgotāji.
• Pieprasījums ir naudas izteiksmē izteikta vajadzība.

Autora komentārsAtvērt
Atlants