• Juridisko personu patiesā labuma guvēja noteikšana kā līdzeklis noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanai

     

    Referāts15 Tiesības, Uzņēmējdarbība

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.11.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
  • Referāts 'Juridisko personu patiesā labuma guvēja noteikšana kā līdzeklis noziedzīgi iegūt', 1.
  • Referāts 'Juridisko personu patiesā labuma guvēja noteikšana kā līdzeklis noziedzīgi iegūt', 2.
  • Referāts 'Juridisko personu patiesā labuma guvēja noteikšana kā līdzeklis noziedzīgi iegūt', 3.
  • Referāts 'Juridisko personu patiesā labuma guvēja noteikšana kā līdzeklis noziedzīgi iegūt', 4.
  • Referāts 'Juridisko personu patiesā labuma guvēja noteikšana kā līdzeklis noziedzīgi iegūt', 5.
  • Referāts 'Juridisko personu patiesā labuma guvēja noteikšana kā līdzeklis noziedzīgi iegūt', 6.
  • Referāts 'Juridisko personu patiesā labuma guvēja noteikšana kā līdzeklis noziedzīgi iegūt', 7.
  • Referāts 'Juridisko personu patiesā labuma guvēja noteikšana kā līdzeklis noziedzīgi iegūt', 8.
  • Referāts 'Juridisko personu patiesā labuma guvēja noteikšana kā līdzeklis noziedzīgi iegūt', 9.
  • Referāts 'Juridisko personu patiesā labuma guvēja noteikšana kā līdzeklis noziedzīgi iegūt', 10.
  • Referāts 'Juridisko personu patiesā labuma guvēja noteikšana kā līdzeklis noziedzīgi iegūt', 11.
  • Referāts 'Juridisko personu patiesā labuma guvēja noteikšana kā līdzeklis noziedzīgi iegūt', 12.
  • Referāts 'Juridisko personu patiesā labuma guvēja noteikšana kā līdzeklis noziedzīgi iegūt', 13.
  • Referāts 'Juridisko personu patiesā labuma guvēja noteikšana kā līdzeklis noziedzīgi iegūt', 14.
  • Referāts 'Juridisko personu patiesā labuma guvēja noteikšana kā līdzeklis noziedzīgi iegūt', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Situācijas novērtējums Latvijā    5
2.  Patiesā labuma guvēja jēdziens un noskaidrošana    7
3.  Gaidāmās likmdošanas izmaiņas    11
  Nobeigums    13
  Literatūras un darbā lietoto avotu saraksts    14
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
Šī darba rezultātā autors ir nonācis pie turpmāk norādītajiem svarīgākajiem secinājumiem.
1. Ziņu pieejamība par PLG ir būtiska NILTF novēršanas sastāvdaļa, kuru neesamība vai nepietiekamība ļauj izmantot juridiskās personas un veidojumus nelikumīgiem mērķiem.
2. Situācija juridisku personu un juridisku veidojumu kontroles, tostarp PLG noteikšanas, jomā Latvijā nav apmierinoša, kas daļēji izpaužas nepietiekamā tiesiskajā regulējumā, bet daļēji – pasīvā tiesību normu piemērošanā.
3. PLG statuss izriet no tiešas vai netiešas kontroles pār juridisko personu vai veidojumu. Netiešā kontrole sagādā lielāku risku NILTF kontrolei.
4. NILLTFNL uzliek likuma subjektiem pienākumu patstāvīgi noskaidrojot PLG, ja ziņas par to nevar iegūt citādi, taču Latvijā nepastāv vienotas metodoloģijas, kā patstāvīgi noteikt PLG, līdz ar to šīs likuma prasības izpildīšana subjektiem var būt apgrūtinoša.
5. UR šobrīd nav iespējas pārliecināties par iesniegtās informācijas par PLG atbilstību gadījumos, kuros informācija par PLG sniedzas ārpus Latvijas robežām. Arī UR iesniegtās informācijas apjoms par PLG var būt nepietiekams, lai UR kvalitatīvi varētu izvērtēt informācijas par PLG atbilstību, kas ir būtiska nepilnība, radot lielu robu NILLTFN sistēmā.
6. Šī darba tapšanas laikā ir sagatavoti grozījumi vairākos likumos, kuru mērķis ir efektivizēt NILLTFN sistēmu, tostarp piešķirot lielāku lomu UR, kā arī novērst nepatiesu ziņu sniegšanu par uzņēmumu PLG, tādējādi ieviešot Moneyval novērtējuma rekomendācijas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants