Vērtējums:
Publicēts: 07.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Organizācija, kurā es vēlos strādāt', 1.
  • Eseja 'Organizācija, kurā es vēlos strādāt', 2.
  • Eseja 'Organizācija, kurā es vēlos strādāt', 3.
  • Eseja 'Organizācija, kurā es vēlos strādāt', 4.
  • Eseja 'Organizācija, kurā es vēlos strādāt', 5.
  • Eseja 'Organizācija, kurā es vēlos strādāt', 6.
  • Eseja 'Organizācija, kurā es vēlos strādāt', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Organizācijas pētnieks Edgars Šeins (ASV) organizācijas kultūru iedala trīs līmeņos:
o Ārējā fiziskā realitāte izpaužas uzvedībā. To var novērtēt, salīdzināt ar normatīvo vērtību, tradīciju rādītājiem. Ārējā fiziskā realitāte var izpausties organizācijas tēlā, reklāmas psiholoģijā, dizainā, darbinieku apģērbā un citādi.
o Sociālās realitātes līmeni raksturo sociālo normu un vērtību apzinātība, to pieņemšana un ievērošana organizācijā (kopējā valoda, tradīcijas, ideoloģija).
o Individuālās realitātes līmenis ir cilvēka pamatpieņēmumi par vidi, savstarpējām attiecībām, citu cilvēku uztveri, realitāti, laiku, telpu un citi ar psihes darbību saistīti aspekti. Individuālās realitātes līmenis attīstās, pamatojoties uz zināšanām, pieredzi, priekšstatiem par patiesību. (3)
Domājot par uzņēmumu, kurā es vēlētos strādāt, nemanot veidojas konkrēts organizācijas ideāls, kas man liekas vispiemērotākais, vissakārtotākais, visstabilākais, veiksmīgākais. Bet aptverot cik daudz dažādu teoriju un priekšstatu ir par to, kas ir „ideāla organizācija”, saprotu, cik tomēr šis jēdziens ir individuāls un atšķirīgs katram cilvēkam, un cik plašs un neizpētīts tas ir joprojām, neskatoties uz daudzām sarakstītām grāmatām, daudziem pētījumiem un zinātniskajiem rakstiem.
Mēs visi vēlētos strādāt kompānijā, kur vērtības nav tikai uzrakstītas, bet ikviens tās ievēro. Taču pārsvarā cilvēki strādā organizācijās, kur vērtības ir vienkārši uzrakstītas, bet neviens par tām neko nezina.
No uzņēmuma mērķa, vadītāja un kultūras tiešā mērā ir atkarīgs tas vai darbinieki tajā vēlēsies strādāt ilgstoši, vai viņi strādās no sirds, ar atdevi, kā arī līdz ar to vai uzņēmumam būs klienti.

Autora komentārsAtvērt
Atlants